وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با احمد سمیعی گیلانی پدر ویراستاری ایران در رشت دیدار کرد.

به گزارش ندای گیلان،سیدعباس صالحی عصر پنجشنبه در جریان سفر به گیلان و در دیدار با احمد سمیعی گیلانی گفت: شما باعث افتخار مردم ایران هستید و در آستانه روز قلم، تکلیف دانستیم تا در دیدار حضوری، از خدمات بیش از ۷۰ ساله شما در حوزه فرهنگ و ادبیات قدردانی کنیم.

وی ادامه داد: شما افتخار کشور هستید و شاگردان بسیاری را تربیت کرده، تحویل جامعه داده و عمر پرثمری داشته اید.

وی جایگاه ادبیات در فرهنگ جامعه را جایگاهی والا دانست و افزود: ایرج میرزا از ادبای برجسته ایران بود و خدمات ارزنده ای در فرهنگ و ادب فارسی داشت.

صالحی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن خرید خانه هویتی – تاریخی فرخ در مشهد مقدس از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این خانه تبدیل به خانه ادبیات می شود چراکه محفل فرخ، از محفل های ادبی مهم و خاستگاه ادبیات خراسان رضوی است.

فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این بازدید گفت: استاد سمیعی حلقه ادبی گیلان را تشکیل و شاگردان خوبی در دانشگاه گیلان پرورش داده است.

در این دیدار مجموعه آثار استاد فرشچیان از سوی صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمیعی گیلانی اهدا شد.

احمد سمیعی گیلانی که پدر ویرایش در ایران لقب گرفته و مترجمی استاد و نویسنده ای چیره دست است، زاده سال ۱۲۹۸ بوده و همواره در راه تجلی ادبیات فارسی دست پایمردی بلند کرده و از بزرگان نسلی است که محضر استادانی چون علامه بدیع‌الزمان فروزانفر را درک کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز به منظور حضور در چهل و هشتمین سالروز درگذشت استاد محمد معین که در آستانه اشرفیه برگزار می شود، به این استان سفر کرده است.