رئیس اداره خزانه داری شهرداری رشت گفت: ایجاد شفافیت در اوراق بهادار یکی دیگر از اقدامات مهم در واحد خزانه داری شهرداری است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مصطفی رحیمی با اشاره به شکل گیری واحد خزانه داری به جهت مدیریت یکپارچه هزینه‌های شهرداری، اظهار کرد: پس از تشکیل واحد خزانه داری به جهت افزایش نظارت و کنترل در مدیریت بودجه، عملیات تخصیص اعتبارات، درآمدها و هزینه ها کلیه دارایی‌های شهرداری به خزانه واریز و از خزانه برداشت می‌شود.

وی افزود: در ادامه این مسیر و در گام بعدی عملیاتی شدن شیوه نامه، دریافت اسناد مالکیت املاک و مستغلات شهرداری جهت ثبت حسابداری و نگهداری در بایگانی خزانه به عنوان بخشی از دستورالعمل نظام جامع مالی شهرداریها است که به جهت متمرکز  نمودن منابع مالی شهرداری و همچنین به منظور اعمال مدیریت و پیگیری وصول مطالبات شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس خزانه داری شهرداری رشت تصریح کرد: برای ایجاد شفافیت در زمینه اوراق بهادار شهرداری رشت که شامل آیتم های مختلف از جمله اسناد مالکیت ملکهای شهری، چک های تقسیطی دریافتی از مؤدیان در مناطق و ضمانت ‌نامه‌های بانکی می باشد،  برنامه ریزی و اقدام لازم صورت گرفت.

رحیمی با اشاره به اینکه در راستای عمل به شیوه نامه مذکور، اسناد مالکیت بایگانی شده در اداره اموال شهرداری به واحد خزانه داری انتقال یافته و به طور همزمان در سامانه سادا و سیستم خزانه داری شهرداری ثبت سند حسابداری شدند، اذعان نمود: راه اندازی یک بانک اطلاعاتی از آمار دارایی‌های ملکی شهرداری و همچنین حجم دقیق معاملات املاک شهرداری یکی از مزایای این اقدام خواهد بود.

مصطفی رحیمی در پایان عملیاتی نمودن کامل دستورالعملها و شیوه نامه های ابلاغی خزانه داری را از اساسی‌ترین ضروریات مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: سعی داریم فرآیندها، ساز و کارها و برنامه های آتی خزانه به بهترین نحو ممکن عملیاتی شوند تا در آینده شاهد ایجاد شفافیت و عدالت در توزیع خدمات و در نهایت تحقق عدالت شهروندی باشیم.