رييس سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: شفافيت ويژگي اصلي لايحه بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور است.

به گزارش ندای گیلان، محمدباقر نوبخت معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان برنامه بودجه کشور اظهار داشت: با عنايت الهي و با همكاري مجموعه عظيم سازمان برنامه و بودجه كشور و سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها و نيز همياري همه دستگاه‌هاي اجرايي كشور، لايحه بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور براساس مفاد آيين‌نامه مجلس شوراي اسلامي در موعد مقرر قانوني يعني پانزدهم آذرماه تسليم مجلس شد.
وي افزود: آنچه تقديم مجلس شوراي اسلامي شده است، يك بخش آن اسنادي است كه شامل ماده واحده و كلان بودجه است كه پنج پيوست دارد و دركنار آن گزارش عملكرد قانون برنامه ششم توسعه و همچنين برنامه اجرايي سال ۱۳۹۸ و بخشي ديگر هم مشتمل بر فعاليت‌هاي متنوعي است كه قيمت تمام شده هر خدمت و فعاليتي را در برمي‌گيرد.
رييس سازمان برنامه و بودجه كشور با اشاره به شفافيت لايحه بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور گفت: همه دستگاه‌هايي كه از معافيت‌هاي مالياتي برخوردار هستند، در بودجه مشخص شده‌اند.
دكتر نوبخت رقم يارانه كه در سال آينده پرداخت مي‌شود را در حدود ۱۴۲ هزار ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: در سال آينده در حدود ۳۲ هزار ميليارد تومان به خريد اوراق اختصاص خواهيم داد و در پاسخ به كساني كه ايراد مي‌گيرند خريد و فروش اوراق، فروش آينده است، مي‌گوييم كه چنين نيست و ما آينده و زمان را مي‌خريم و از طريق خريد و فروش اوراق، طرح‌هاي عمراني را سامان دهيم كه نمونه آن اتصال راه‌آهن اروميه راه‌آهن سراسري كشور و نيز قطار رشت است كه از همين طريق تأمين اعتبار شد.
وي در ادامه افزود: اوراقي كه در سال جاري فروختيم، در حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان بود و در سال آينده هم در حدود ۳۲ هزار ميليارد تومان اوراق مي‌خريم و براي تمام اقدام‌هاي انجام شده، مجوزهاي قانوني صادر شده و با وزارت امور اقتصادي و دارايي و خزانه‌داري كل كشور هماهنگي لازم انجام شده است.
رييس سازمان برنامه و بودجه كشور از همه معاونان، مديران و كارشناسان اين سازمان براي تلاش شبانه‌روزي كه در تدوين لايحه بودجه انجام داده‌اند، قدرداني كرد و گفت: مردم بزرگوار و اصحاب عزيز رسانه استحضار داشته باشند كه لايحه بودجه‌اي كه در وقت مقرر قانوني تقديم مجلس شوراي اسلامي شده است، محصول تلاش‌ها و شرايط سختي است كه اين عزيزان تحمل كرده‌اند.
دكتر نوبخت در خاتمه سخنان خود گفت: تشكر ويژه‌اي هم از دكتر محمد كردبچه دارم. ايشان از سرمايه‌هاي بزرگ كشور و سازمان برنامه و بودجه كشور هستند و در مدت سي‌سالي كه از ايشان شناخت دارم، گواهي مي‌دهم كه اعداد و ارقام بودجه به منزله فرزندان اين مرد بزرگ است.
وي افزود: دكتر كردبچه اطلاعات بسيار دقيق و موثقي دارند و ايشان مورد وثوق همه مسوولان هستند و فرادولت و فراجناحي عمل مي‌كنند.
رييس سازمان برنامه و بودجه كشور اظهار داشت: بي‌ترديد دكتر كردبچه مردي است كه بديل ندارد و از خداوند متعال مي‌خواهم و مي‌خوانم كه ايشان بتوانند سال‌هاي سال خدمت كنند و ما از تجارب ارزنده‌شان بهره‌ ببريم.