رئیس شورای قضایی استان شعار « زن، زندگی، آزادی» را مفهومی دینی و در راستای اهداف انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: این شعار متناسب با فطرت بشری است و دشمنان بدون توجه به معنای آن و در جهت سوء استفاده های جنسیتی به آن دامن می زنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، نشست تعاملی رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان با مجموعه مدیریتی دانشگاه گیلان و برخی اساتید فرهیخته صبح امروز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به خصوصیات جوان و ویژگی‌های او تصریح کرد: برای تعامل با دانشجویان باید خصوصیات آنان را شناخته و از مسیر درست و مناسب برای اقناع آنان بهره گیریم.

وی با بیان اینکه سال هاست در بسیاری از کشورهای اروپایی موج‌های اعتراضات شدیدی مشاهده می‌شود گفت: غرب با کمک امپراطوری رسانه‌ای اعتراضات ایران را بزرگ جلوه می‌دهد تا با پوشاندن حقایق در پوشش تبلیغاتی وسیع به اهداف خود دست یابد.

رئیس شورای قضایی استان شعار «زن، زندگی، آزادی» را مفهومی دینی و در راستای اهداف انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: این شعار متناسب با فطرت بشری است و دشمنان بدون توجه به معنای آن و در جهت سوء استفاده‌های جنسیتی به آن دامن می‌زنند.

وی به استناد روایات معصومین، قلب جوان را چون مزرعه‌ای خالی عنوان کرد که هر چه در آن کشت شود درو خواهد شد و افزود: سه سال تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و بسنده نمودن به آموزش‌های مجازی فرصت مناسبی در جهت انتقال مفاهیم و آموزه‌های غیر اخلاقی به نوجوانان و جوانان فراهم آورد که اکنون شاهد آن هستیم و امید است که با همت و کوشش اساتید و اندیشمندان به تمام شبهات و سوالات پاسخ‌های متقنی داده شود.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای کاهش آسیب‌ها و کج رفتاری ها، راهبرد فرهنگی است تصریح کرد: این نشست تعاملی پیرامون آسیب‌های اجتماعی و تهدیدهایی که دانشجویان و جوانان در موسسات علمی و تربیتی با آن مواجه هستند برگزار شد و راهکارهای مناسب توسط صاحب نظران از منظر جرم شناختی و روان شناختی در راستای علت‌شناسی آسیب‌ها و آفت‌های اجتماعی مطرح شد.

وی در ادامه اظهار داشت: دانشگاه یکی از بنیادی‌ترین نهاد‌های تربیتی است و منشا و مبنای خرد ورزی، اندیشه ورزی، محل تولید فکر و تضارب افکار می‌باشد و می‌تواند با توجه به رسالت و صلاحیت ذاتی خود در جهت روشنگری دانشجویان نقشی کلیدی داشته باشد.

آقایی در پایان گفت: از این پس این نشست‌ها به صورت فصلی در حوزه پژوهش در موضوعات مختلف زیست محیطی، منابع طبیعی و… برگزار خواهد شد.