نجفی: این ورزش می‌تواند عرصه پیشرفت را برای جوانان فراهم آوردو کودکان و نوجوانان می‌توانند در این عرصه گسترده، مهارت‌های زندگی مانند مدیریت و چگونگی برقراری ارتباط، تشریک مساعی و همکاری را بیاموزند.

به گزارش ندای گیلان،در مراسم افتتاحیه جام ستارگان شطرنج منطقه آزاد انزلی رئیس فدراسیون جهانی شطرنج و جمعی از برترین شطرنج بازان دنیا و کشورمان و آناتولی کارپف از نابغه های  شطرنج جهان حضور دارند.

دکتر نجفی در این مراسم با بیان اینکه خرسندم که بار دیگر استان گیلان میزبان یک رویداد بین‌المللی ورزشی می‌باشد گفت : این بار با همکاری و همدلی مسئولین فدراسیون شطرنج، سازمان منطقه آزاد و اداره کل ورزش و جوانان شاهد رقابت‌های بی‌نظیر جام ستگاران شطرنج جهان در استان سرسبز،زیبا و مهمان پذیر گیلان هستیم.

وی گیلان را سرزمین مفاخر و نام آوران در حوزه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، علمی و هنری معرفی کرد و گفت : این سرزمین زادگاه اندیشمندان و سرداران بزرگی چون میرزاکوچک جنگلی و دیگر نام آورانی است که ایران و ایرانی به گیلانی سرافرازی چون آنها می‌بالد.

وی شطرنج را ورزش اندیشیدن و فعالیتی در جهت توسعه و رشد وجودی انسان و معرفی الگوهای انسانیت و اخلاق مداری دانست و گفت : این ورزش می‌تواند عرصه پیشرفت را برای جوانان فراهم آوردو کودکان و نوجوانان می‌توانند در این عرصه گسترده، مهارت‌های زندگی مانند مدیریت و چگونگی برقراری ارتباط، تشریک مساعی و همکاری را بیاموزند.

دکتر نجفی با اشاره به ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد این دوره از مسابقات  گفت : پس از برگزاری موفقیت آمیز چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج خزر در چند ماه اخیر، این بار در جام ستارگان افتخار داریم که میزبان اساتید بزرگ و قهرمانان نامی شطرنج جهان باشیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم در دوره‌های بعد شاهد حضور مجدد شما در استان سرسبز گیلان باشیم گفت : در طی مدت اقامت شما میهمانان گرانقدر، آرامش و نشاط، یادمان خوش و خاطراتی شیرین، از گیلان آرزو می‌کنم.