عضو هیات رییسه فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، شریعتمداری را گزینه مناسبی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست.

به گزارش ندای گیلان، غلامعلی جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی درباره وضعیت شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس اظهار کرد: وضعیت آقای شریعتمداری نسبت به روزهای اول، تغییر مثبت و رو به رشد داشته است. فرایندی که او در صحبت، دفاعیات و رفع ابهاماتی که مطرح بود، داشته است مثبت است و باعث تغییر رویکرد نمایندگان مخالف او شده است.

این عضو هیات رییسه فراکسیون مستقلین یادآور شد: شریعتمداری توانسته است در این فرصت چند روزه بخش اعظمی از مشکلات و ضعف‌هایش را ترمیم کند. به نظر من رحمانی و شریعتمداری در شرایط مثبت و خوبی نسبت به سایر وزرای پیشنهادی قرار دارند.

او تلاش شریعتمداری در راستای اغنای نمایندگان مخالف خود را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: وزیر پیشنهادی کار به خوبی توانسته بخش اعظمی از مخالفان خودش را متقاعد و توجیه کند که اگر وزارت صمت توفیقی نداشته است ناشی از یک‌سری عوامل بیرونی است و قطعاً این موضوع در وزارت کار اتفاق نمی‌افتد.

جعفرزاده همچنین تاکید کرد: آقای شریعتمداری بیشتر سابقه تعاونی داشته است تا سابقه صنعت و معدن. بنابراین اگر ایشان با همین فرمان جلو برود، قطعاً می‌تواند کسب آرای لازم را داشته باشد و از مجلس رای اعتماد بگیرد.

نماینده رشت در عین حال خبر داد: فراکسیون مستقلین مجلس قبل از ظهر روز شنبه در رابطه با وزرای پیشنهادی جلسه دارد و نظرش را بعد از نماز و قبل از تشکیل جلسه رای اعتماد اعلام خواهد کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: سوگیری کلی فراکسیون مستقلین کمک به دولت است و با توجه به فضای مجلس، احتمال دارد هر چهار وزیر پیشنهادی بتوانند اعتماد مجلس را جلب کنند.