مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: شهرک صنعتی سفیدرود در حال تکمیل بوده و در آستانه واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری است.

طهمورث لاهوتی‌اشکوری عصر امروز در نشست شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان شهرک‌های صنعتی استان را دارای 32 موقعیت صنعتی عنوان کرد.

 به گزارش ندای گیلان به نقل از فارس، وی با بیان اینکه 29 موقعیت در قالب شهرک و ناحیه صنعتی آماده ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران است، اظهار کرد: عملیات ساخت سه نواحی صنعتی در لشت‌نشا، لنگرود و لاهیجان آغاز شده و تا پایان سال جاری خدمات زیربنایی در بخش آب، برق، گاز و… آماده می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از اخذ مجوز دو موقعیت صنعتی در ماسال و چابکسر خبر داد و گفت: مجوز احداث این دو موقعیت از سازمان صنایع کوچک اخذ شده و درصدد تهیه عرصه مناسب از محل اراضی ملی به لحاظ توجیه اقتصادی و فنی هستیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون در شهرک‌های صنعتی گیلان 6 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری فعال صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این سرمایه‌گذاری برای 500 واحد صنعتی استان انجام شده و ظرفیت اشتغال را به 12 هزار نفر افزایش می‌دهد.

لاهوتی‌اشکوری فراهم شدن خدمات زیربنایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را مهم‌ترین هدف خواند و یادآور شد: در شرایط فعلی تلاش ما این است که بتوانیم خدمات زیربنایی شهرک‌ها و نواحی صنعتی را به لحاظ کیفی ارتقا دهیم.

وی ایجاد راه دسترسی، فضای سبز، ایستگاه‌های آتش‌نشانی و… را ضرورت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان عنوان کرد و متذکر شد: در برنامه‌های جدید شهرک‌های صنعتی گیلان عملیات اجرایی تصفیه‌خانه سه موقعیت صنعتی آغاز شده و در موقعیت دیگر با انتخاب پیمانکار انجام می‌شود.

این مسئول شهر صنعتی سفیدرود  رشت را بزرگ‌ترین شهرک صنعتی شمال کشور خواند و خاطرنشان کرد: اکنون این شهرک دارای 700 هکتار اراضی است و از این میزان 240 هکتار در فاز نخست عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه خدمات اولیه زیربنایی شهرک صنعتی سفیدرود فراهم شده است، تصریح کرد: این شهرک در حال تکمیل بوده و در آستانه واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری است.