رئیس سازمان صمت گیلان گفت: شرکت‌های پخش چابک و سودآور علاوه بر شکوفایی اقتصاد کشور می‌توانند بازوی اجرایی خوبی برای بخش تولید باشند.

به گزارش ندای گیلان،‌ فرهاد دلق‌پوش عصر امروز در  همایش هم‌اندیشی صنعت پخش گیلان اظهار داشت: صنعت پخش به‌عنوان بخشی از خانواده بزرگ صنعت،‌ معدن و تجارت، پشتوانه محکمی در عرصه اقتصادی در زنجیره تکمیلی تولید، توزیع و مصرف محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه صنعت پخش در دهه‌های اخیر نقش ارزنده‌ای در توسعه صنایع تولیدی کشور داشته است عنوان کرد: این صنعت با ابتکارات و خلاقیت‌های نوین قادر است در شرایط رکودی در حوزه‌ افزایش کیفیت و کاهش قیمت کالاها مؤثر واقع شود.

دلق‌پوش مسئولیت شرکت‌های پخش در زمینه تامین و توزیع کالاها را بسیار خطیر خواند و تصریح کرد: صنعت پخش می‌تواند با کاهش حلقه‌های هزینه در زنجیره توزیع، زمینه لازم جهت کاهش قیمت تمام‌شده فروش را فراهم کرده و تولیدکننده و مصرف‌کننده را منتفع کند.

وی با تأکید بر اینکه نقش مدیریتی در صنعت پخش مهم است ابراز داشت:‌ این صنعت با ابتکارات و خلاقیت‌های خود می‌تواند در شرایط رکودی در زمینه کیفیت و کاهش قیمت کالاها، بیش از پیش اثر گذار باشد بنابراین باید بستر لازم جهت توسعه و رفع موانع و مشکلات آن فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه شرکت‌های پخش فعال استان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نقشی تأثیرگذار دارند تصریح کرد: این شرکت‌ها با عملکرد مثبت خود و با شفاف‌سازی شبکه‌های توزیع کالا به چرخه اقتصادی کمک شایان توجهی می‌کنند.

دلق‌پوش صنایع پخش را نیازمند همسویی با تحولاتی که آینده بر فرآیند اقتصادی تأثیرگذار است دانست و بیان داشت: برگزاری جلساتی تخصصی با شرکت فعالان صنعت پخش و حضور رئیس هیئت مدیره انجمن صنعت پخش گیلان در کارگروهای ویژه اقتصادی می‌تواند به پویایی این صنعت منجر شود.

وی با تأکید بر اینکه در راستای حمایت از صنعت پخش باید از ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده و بهره‌برداری را داشته باشیم اظهار داشت: برای دستیابی به اهدافی نظیر توسعه و توانمندسازی شرکت‌های پخش باید کارگروه‌هایی در راستای نیل به این هدف مهم تشکیل دهیم.

دلق‌پوش خارج شدن سریع‌ از وضعیت حساس اقتصادی و رونق را از فواید تشکیل کارگروه‌ها و توسعه و توانمند ساختن شرکت‌های اعلام کرد و گفت: جایگاه ارزشمند صنعت پخش در حلقه تولید، توزیع و مصرف بر کسی پوشیده نیست بنابراین باید برای رفع مشکلات این حوزه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های پخش چابک و سودآور علاوه بر شکوفایی اقتصاد کشور می‌توانند بازوی اجرایی خوبی برای بخش تولید باشند ابراز داشت: صنعت پخش حلقه طلایی اتصال بین تولیدکننده و مصرف‌کننده است که این مهم از نقش ویژه این شرکت‌ها در عرصه اقتصاد حکایت دارد.