مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به تداوم نوبت بندی آب کشاورزی در استان با توجه به فرار رسیدن فصل گرما بیان کرد: نوبت بندی آب کشاورزی استان باتوجه به شرایط جوی و اتخاذ تصمیمات در کارگروه مدیریت منابع آب  برای مراحل بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان،مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: اولین طرح نوبت بندی آب کشاورزی در فصل زراعی جاری با هدف صرفه جویی در مصرف از فردا (بیست و پنجم خردادماه) اجرا می شود.

 وحید خرمی افزود: در این مرحله از اجرای طرح نوبت بندی آب کشاورزی با هدف صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و نیز ترمیم خط انتقال آب شرب به شرق استان، آب کانال چپ سنگر در منطقه خمام رود به مدت ۴۸ ساعت قطع می شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح، آب کشاورزی حدود ۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای بخش مرکزی استان (شهرستان رشت) قطع می گردد.

وی با اشاره به تداوم نوبت بندی آب کشاورزی در استان با توجه به فرار رسیدن فصل گرما بیان کرد: نوبت بندی آب کشاورزی استان باتوجه به شرایط جوی و اتخاذ تصمیمات در کارگروه مدیریت منابع آب  برای مراحل بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به وضعیت سد سفید رود تصریح کرد: حجم مخزن  سد سفید رود طی روز بیست و چهارم خرداد ماه،   ۹۴۹ میلیون متر مکعب و متوسط دبی ورودی به مخزن سد ۸۰ متر مکعب بر ثانیه و متوسط دبی خروجی آن نیز ۲۱۳ متر مکعب بر ثانیه می باشد.