معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت روند اقدامات صورت پذیرفته در سایت زباله سراوان را روندی رو به جلو ارزیابی کرد و تصریح کرد: با وجود اینکه شرایط این سایت نسبت به گذشته بسیار بهتر شده، اما همچنان ضعف هایی وجود دارد که باید در اسرع وقت رفع شوند.

به گزارش ندای گیلان،محمد علی ویشکائی در جلسه کارگروه پیگیری مشکلات سایت زباله سراوان با اشاره به اقدامات شهرداری رشت در راستای سم پاشی و دفن بهداشتی زباله و جلوگیری از تجمع حشرات در منطقه، افزود: عملیات سم پاشی و دفن بهداشتی زباله در مناطق بالادستی دپوی زباله به خوبی در حال انجام است، اما برای تکمیل این عملیات نیاز است برخی از نقاط که امکان دسترسی به آن جهت سم پاشی به سختی میسر است نیز به صورت کامل سم پاشی شود.

وی با اشاره به پیشنهادهای علمی مختلف در راستای سم پاشی کامل زباله های سراوان، خاطرنشان کرد: در نهایت با تایید نهایی اداره  محیط زیست و شبکه بهداشت، راهکار مناسب اجرایی می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت با بیان اینکه باید از همه ظرفیت ها در راستای کاهش مشکلات سایت زباله سراوان و بهبود وضعیت بهداشتی منطقه استفاده شود، تاکید کرد: باید خروجی این اقدامات برای مردم کاملا ملموس و قابل مشاهده باشد.

ویشکائی روند اقدامات صورت پذیرفته در سایت زباله سراوان را روندی رو به جلو ارزیابی کرد و تصریح کرد: با وجود اینکه شرایط این سایت نسبت به گذشته بسیار بهتر شده، اما همچنان ضعف هایی وجود دارد که باید در اسرع وقت رفع شوند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات اتخاذ شده جهت دفن بهداشتی زباله سراوان باید مبتنی بر اصول علمی باشد، گفت: پس از اتخاذ راهکارهای قابل دفاع، باید روند اجرای این اقدامات به صورت دقیق و مستمر از سوی یک تیم واحد ارزیابی رصد شود.