گودرز شاهمرادی ، با اشاره به اینکه دو گروه می‌توانند از خدمات ما استفاده کنند، گفت: گروه اول دانش‌آموزان لازم‌التعلیمی هستند که به دلایل مختلف از جمله معلولیت‌های جسمی و عدم دسترسی به مقاطع متوسطه اول و دوم امکان حضور در مدارس روزانه را ندارند.

ندای گیلان:گودرز شاهمرادی ، با اشاره به اینکه دو گروه می‌توانند از خدمات ما استفاده کنند، گفت: گروه اول دانش‌آموزان لازم‌التعلیمی هستند که به دلایل مختلف از جمله معلولیت‌های جسمی و عدم دسترسی به مقاطع متوسطه اول و دوم امکان حضور در مدارس روزانه را ندارند.

شاهمرادی تصریح کرد: گروه دوم بزرگسالانی هستند که به دلایلی آموزش در مدارس روزانه را از دست داده‌اند و می‌توانند از این سیستم آموزش بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه هزار و 722 مدرسه آموزش از راه دور در کشور داریم که از این تعداد 48 مدرسه فعال در تهران داریم، افزود: سیاست ما این است که در هر منطقه حداقل 2 واحد یکی دخترانه و دیگری پسرانه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما سه روش آموزش کتاب‌محور، الکترونیکی و مجازی داریم، افزود: آموزش مجازی فعلا برای مدارس خارج از کشور اجازه دادیم و برای داخل کشور باید زیرساخت‌های قانونی آن آماده شوند.

مدیر کل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کشورهایی که ایرانیان در آن بیشتر است؛ مانند امارات در آنجا دفتر نمایندگی نیز داریم و در مجموع 10 کشور از آموزش از راه دور ما بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه بنا داریم؛ طیف‌های مختلف جامعه را از این طریق (آموزش از راه دور) باسواد کنیم، اظهار کرد: در ابتدا می‌خواهیم؛ طیف خانم‌های خانه‌دار و افراد شاغل را تحت پوشش این آموزش قرار دهیم و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با نهضت سوادآموزی منعقد شده است.

شاهمرادی همچنین از تفاهم‌نامه با سازمان نیروهای مسلح و تحت پوشش قرار دادن سربازانی که در سربازی هستند، خبر داد و گفت: قرار است؛ با کمک انجمن اولیا و مربیان، به “آموزش غیرحضوری خانواده” ورود کنیم که این طرح را ابتدا در سال تحصیلی آینده در تعدادی از مدارس به صورت آزمایشی اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش ورود جدی به آموزش مجازی، توجه به طیف مدارس الگو، استانداسازی مدارس، برون سپاری برخی امور و آموزش کارکنان را از جمله برنامه‌های سال تحصیلی آینده عنوان کرد.

شاهمرادی یکی از رویکردهای مهم را تشویق به بحث کارآفرینی دانست و گفت: در ارتباط با تربیت دانش‌آموزان کارآفرین همکاری با دانشگاه تهران داریم.