استاندار گیلان با بیان اینکه شبکه توزیع گاز این استان فعال است گفت:از مردم درخواست می کنیم در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،محمد علی نجفی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران که در استانداری گیلان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد:ما امروز در جلسه ستاد بحران برای بررسی آخرین وضعیت استان در برف جلسه مجددتشکیل دادیم.

بارش 120 سانتی متری برف در گیلان

استاندار گیلان با بیان اینکه علی رغم پیش بینی هایی که داشتیم با برف سنگین و سرعت بالای باد  روبرو شدیم افزود:در شهر رشت نزدیک به 65 ، لاهیجان 57  و در بعضی از نقاط تا 120 سانتی متر بارش برف گزارش شده است.

شبکه توزیع گاز فعال است

وی با اشاره به اینکه بحث پای کار بودن نانواییان به خوبی صورت گرفت و تاکنون گزارش قطع گاز نداشتیم بیان داشت:شبکه توزیع گاز فعال است و از مردم درخواست می کنیم در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه  متاسفانه بارش در این استان سنگین بوده است گفت: بعضا شکستن درختان روی تیر برق و سیم ها موجب قطعی در حوزه مرکزی شهرستان رشت و لاهیجان و بعضی روستا و بخشها شد .

شاهد قطع و وصل مکرر برق در رشت هستیم

نجفی با بیان اینکه در شهر رشت قطع و وصل مکرر برق را شاهد هستیم و ولی قطع کلی برق نداریم افزود:در حاشیه شهر رشت این قطعی بیشتر است و همه مسولین در حال تلاش هستند که   تا ۶ بعدازظهرمشکل مرتفع شود.

استاندار گیلان سپس به شبکه مخابراتی اشاره کرد و خاطرنشان کرد:در بحث شبکه های مخابراتی اشکالتی وجود داشت که درحال رفع شدن است و خوشبختانه این موارد جزئی است.

مشکلات حوزه شهری رشت تا عصر رفع شود

وی با ابراز نارضایتی خدمات در حوزه شهری گفت: مردم باید سیمای خدمات شهری که گسترده است را به  وضوح ببینند و هم در سرعت انجام برف روبی تا تردد مردم با مشکل روبرو نشود.

نجفی با تاکید براینکه این مشکلات تا عصر امروز باید مرتفع شود افزود: مخصوصا فردا چون یخبندان سنگینی هم خواهیم داشت معضلات حوزه شهری باید به سرعت رفع شود.

مسدود شدن محور به دلیل فقدان زنجیر چرخ

استاندار گیلان  بیان داشت: متاسفانه تعداد زیای از اتوبوسهایی که از اردبیل و شهرای دیگر حرکت کرده بودند به دلیل نداشتن زنجیر چرخ وارد راه اصلی شده بودند که خروجی شهر رشت به امام زاده هاشم  گیر کرده و باعث مسدود شدن راهها شدند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود:از  ساعت 2 بامداد شب گذشته ستاد بحران فعال و پیگیر بود و گزارشی که  تا الان داشتیم عمده وسایط نقلیه درگیرشده از محور عبور کرده اند.

نجفی اظهار کرد:به پلیس راهور تذکر داده ایم  تا از تردد خودروهایی که بدون زنجیر چرخ مبادرت به طی مسیر می کنند جلوگیری کند و این وضع تکرار نشود.