فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: شایسته نیست که سواحل شهری مثل آستارا مانند حلبی آبادها به نظر برسد، باید از همین امروز سواحل «سفیر امید» و «صدف سیبلی» پاکسازی و بهینه سازی شوند.

به گزارش ندای گیلان،یونس رنجکش در یازدهمین جلسه یازدهمین جلسه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی آستارا اظهار داشت: باید تلاش کنیم از ظرفیت های ساحلی به نحو مطلوبی استفاده شود.

وی ادامه داد : سواحل این شهرستان دارای قابلیت های بسیار خوبی دارد که نیازمند حضور سرمایه گذاران است.

وی با تشریح برنامه های ستاد ساماندهی سواحل آستارا گفت: اثرات ناشی از برنامه ریزی های مناسب در امسال، موجب افزایش اثرات فرهنگی و کاهش غریق و نجات جان انسان ها شد.

رنجکش تصریح کرد: تعداد جلسات ساماندهی در امسال نسبت به سال قبل دو برابر بود که یکی از ویژگی های آنها میدانی بودنشان بود، یعنی چندین جلسه هم در ساحل برگزار کردیم  و مصوبات آنها را به اجرا گذاشتیم.

فرماندار آستارا با اشاره به این که 7 کمیته  مختلف در راه ساماندهی فعالیت داشتند با اشاره به کمیته  نجات غریق گفت: امسال 54 ناجی غریق در طرح های سالم سازی و مناطق پرخطر فعالیت داشتند که موفق به نجات جان 92 غریق شدند و خیلی خوشحالم که اعلام کنم امسال در آستارا هیچ غریقی نداشتیم.

رئیس ستاد ساماندهی سواحل در آستارا  با اشاره به برگزاری جشنواره های تابستانی گفت: شرکت نزدیک به بیش از صد هزار نفر در 20 جشنواره ی ساحلی نشان از آن دارد که مردم از اینگونه برنامه ها استقبال گسترده ای می کنند و اگر ما در این مسیر، برنامه ریزی های درستی داشته باشیم می توانیم خلاء های اوقات فراغت مسافرین را به نحو شایسته ای پر کنیم.

وی در همین رابطه افزود: تمامی مدیریت های امسال با تکیه بر امکانات شهرستانی صورت گرفت و ما ریالی از استان دریافت نکردیم و همه هزینه ها را شهرستان پرداخت کرد.

فرماندار آستارا با اشاره به برگزاری همایش ها و جشنواره های مختلف با همکاری همه ارگان های مرتبط گفت: برنامه های ستاد ساماندهی سواحل به پایان نرسیده بلکه از امروز آغاز شده است. وی ادامه داد: دستگاه هایی همچون اداره ارشاد، گردشگری و شهرداری و دهیاری ها هماهنگ با هم باید به گونه ای عمل کنند که بتوانیم از این سواحل به صورت چهار فصل بهره برداری نماییم.

رنجکش ضمن تقدیر از اعضای ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان به برنامه ریزی های دولت تدبیر و امید در استفاده بهینه از ظرفیت های ساحل و دریا اشاره کرد و افزود: روند روبه رشد توجه به سواحل باید با جدیت مسئولان ارشد کشور دنبال شود.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: شایسته نیست که سواحل شهری مثل آستارا مانند حلبی آبادها به نظر برسد، باید از همین امروز سواحل «سفیر امید» و «صدف سیبلی» پاکسازی و بهینه سازی شوند.

وی اظهار کرد : در استان گیلان نیز نگاه مدیران ارشد بهره مندی از این ظرفیت و توسعه زیرساخت های آن است و در آستارا نیز باید به نقطه مطلوب برسیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و دبیر ستاد سماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی گیلان نیز در این جلسه با بیان این که تابستان امسال یکهزار نفر از هموطنان از غرق شدن در آب های ساحلی استان نجات یافته و متاسفانه 13 نفر غرق شدند گفت: تعداد غرق شده ها نسبت به سال گذشته، 12 نفر کاهش یافته است و این رقم در مجموع نسبت به سال 92 کاهش چشم گیری داشته و از 55 غریق به این تعداد رسیده است.

علی پورحسن در آئین تجلیل از عوامل ستاد ساماندهی ساحل های آستارا در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: 250 عامل اجرایی و 500 عضو هیات نجات غریق در نوار ساحلی گیلان برای امنیت جانی گردشگران در تابستان تلاش کردند و بخشی زیادی از دستمزد آنها با وجود تخصیص نیافتن اعتبار، از بودجه استانی پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه در نوار ساحلی گیلان 40 طرح با 80 شناگاه تعریف شده است، افزود: تلاش می کنیم با جذب اعتبار و دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و توسعه زیرساخت ها، جذابیت های نوار ساحلی استان را برای گردشگران افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: سه طرح ساحلی در شهرستان های رشت، آستارا و انزلی به عنوان طرح های الگو معرفی شده است و باید از ظرفیت دستگاه های اجرایی برای توسعه همه طرح ها استفاده شود.

در ادامه این جلسه از سوی فرمانداری آستارا به کلیه دست اندرکاران ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی با اهدای هدیه و لوح تقدیر، قدردانی به عمل آمد.

برنامه ریزی برای ارائه طرح جامع ساماندهی سواحل توسط شهرداری ها و دهیاری های آستارا از جمله مصوبات این جلسه بود.