سرپرست استانداری گیلان گفت: مهمترین شاخص های مهم و موثر توسعه یافتگی جامعه و کشور از جمله سلامت شهروندان، امید به زندگی و توسعه ارتباطات مورد توجه دولت تدبیر و امید است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، ارسلان زارع در سومین کنگره دستاوردهای علوم ورزش و سلامت و اولین کنگره مدیریت راهبردی در ورزش که با حضورصالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد، اظهار داشت: از اینکه توفیق پیدا کردم تا در یکی از رویدادهای مهم فرهنگی ، ورزشی و علمی کشورمان با عنوان سومین کنگره ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت در جمع فرهیختگان، پژوهشگران، ورزش دوستان و ورزشکاران باشم خرسندم.

وی ازبرگزارکنندگان این کنگره ملی که با مشارکت پژوهشگران ، استادان دانشگاه و دانشجویان و با ارسال بیش از ۴۲۰ مقاله از سراسر کشور محقق شد تشکر کرد و گفت: برگزاری این کنگره و همایش ها و کنگره های مشابه در راستای ورزش و سلامت به توسعه اجتماعی و ارتقای شاخص های سرمایه های اجتماعی استان و کشور کمک می کند.

زارع خاطر نشان کرد: در دنیای امروز یکی از نیازهای همه ی جوامع و ملت ها از جمله ایران نشاط است و یکی از روش‌های مهم نیل به آن ورزش و سلامتی است.

وی با بیان اینکه ورزشکاران و قهرمانان ملی از سرمایه های بزرگ اجتماعی بی بدیلی هستند که به آسانی تکرار نمی شوند گفت: دولت تدبیر و امید با دریافت این موضوع، همواره از ورزش و ورزشکاران حمایت کرده است و استمرار این رویکرد از برنامه های دولت است.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه مهمترین شاخص های موثر توسعه یافتگی هر جامعه و کشوری سلامت شهروندان، امید به زندگی، توسعه ارتباطات و گسترش روابط اجتماعی در بین آحاد جامعه و در لایه های اقشار گوناگون جامعه است اظهار داشت: یقینا ورزش تاثیر شگرفی در ارتقا این شاخص ها دارد.

وی با اشاره به اینکه امیدوار است نتایج و دستاوردهای پژوهشی این کنگره کاربردی در عرصه ورزش و سلامت و در بهداشت روانی فرد، خانواده و جامعه تاثیری بسزا داشته باشد افزود: انتظار دارم پیوند دست اندرکاران ورزش و بهداشت ، سلامت و درمان جامعه تقویت شود تا با هم افزایی بیشتر، در توسعه کشور نقش‌آفرینی بهتری داشته باشند.