فرماندار رضوانشهر در جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گفت: سیل امسال به تاسیسات مختلف این شهرستان بیش از ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت وارد کرد.

به گزارش ندای گیلان،محمود قاسمی افزود : سیل امسال به ۲۱ سردهنه کشاورزی و تاسیسات آبرسانی، ابنیه فنی، پل‌ها و حاشیه راه‌ها و محور‌های مواصلاتی، ۵ هزار و ۵۱۰ هکتار زمین کشاورزی، تأسیسات دامی و دام زنده دامداران و حریق خسارت زد.

وی با اشاره به وجود درختان مزاحم و حادثه ساز در حاشیه راه‌ها و رودخانه‌ها گفت : بارندگی‌های شدید سبب طغیان رودخانه‌ها و تخریب پل‌ها و ابنیه‌ها خواهد شد و برای پیشگیری از هر گونه حادثه احتمالی ، خواستار صدور مجوز برای حذف درختان حادثه ساز در سطح شهرستان هستیم.

وی همچنین با اشاره به وجود راهدارخانه در محور پونل به خلخال در روستای زندانه گفت: برق رسانی به راهدارخانه برای ما بسیار مهم است و برای امداد رسانی به حادثه دیدگان احتمالی و مراقبت از جاده‌ها نیاز به تجهیز این مکان به برق است.

فرماندار رضوانشهر همچنین گفت: با توجه به شرایط بحرانی و حادثه خیزی محور پونل به خلخال و برای جلوگیری از حوادث احتمالی نیاز به ساخت پایگاه امداد و نجات در این محور است.

قاسمی با اشاره به اینکه ۲۸ روستا در بخش مرکزی و پره سر در معرض خطر رانش زمین هستند گفت: در این زمینه مدیریت بحران استان مساعدت لازم را در خصوص تامین اعتبار مربوطه مبنی بر پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی را داشته باشد.