مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: با توجه به بارندگی ها در حوضه بالادست سفید رود و افزایش دبی ورودی آب ، سیلاب را در مخزن سد مدیریت خواهیم کرد.

به گزارش ندای گیلان،  وحید خرّمی اظهار داشت: حجم امروز سد سفید 905 میلیون متر مکعب بر ثانیه است که با توجه با پیش بینی شرایط جوی،  20 درصد از ظرفیت سد سفید رود در گذشته جهت مدیریت سیلاب خالی بوده که 5 درصد در سیلاب اوایل سال مورد استفاده قرار گرفت.

وی ادامه داد : مابقی ظرفیت خالی سد سفید رود برای مدیریت سیلاب در روزهای آتی در نظر گرفته شده است .

مدیر عامل شرکت اب منطقه ای گیلان افزود:خروجی سد سفید رود هم اکنون 180متر مکعب بر ثانیه تنظیم شده و با توجه به  بارندگی پیش رو ، سیلاب را در مخزن سد مدیریت خواهیم کرد.

وی ضمن توصیه رعایت نکات ایمنی به شهروندان عزیز گیلانی و مسافرین به استان  در حاشیه رودخانه ها اعلام داشت: با توجه به افزایش حجم آب و سیلابی شدن از استقرار و نزدیک شدن به رودخانه ها و مجاری آبی اکیدا خودداری نمایند.

خرّمی ورودی آب به سد سفید رود را 260 متر مکب بر ثانیه اعلام کرد و افزود: با روند افزایش ورودی آب به سد سفید رود سریز سد سفید رود در روزهای آتی کاملا مدیریت شده خواهیم داشت که هیچ مشکلی برای پایین دست نداشته باشیم.

سد مخزنی سفیدرود بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود،  در 75 کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث گردیده است که ظرفیت فعلی سد سفید رود یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب می باشد.