استاندار گیلان گفت: با توجه به سیاست هوشمندانه دولت سیزدهم، گسترش روابط با کشورهای همسایه به خصوص روسیه یکی از اهداف مهم ما به شمار می رود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در دیدار با استاندار آستراخان روسیه اظهار کرد: در این راستا آستراخان به‌عنوان دروازه تجارت روسیه محسوب می‌شود و گیلان نیز می‌تواند استان تعیین کننده در توسعه همه جانبه روابط با این کشور تلقی شود.

وی افزود: البته ارتباط گیلان با روسیه دیرینه است و این آمادگی وجود دارد که روابط تجاری ما نیز با همکاری آستراخان گسترش یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: همچنین ما علاقه‌مندیم که برای گسترش و توسعه ارتباطات، هیات‌های تجاری ما را در سطح بالاتری افزایش دهیم و نمایشگاهی نیز در بندرانزلی داریم که روسیه و آستراخان می‌توانند در آن حضور یابند تا توانمندی های ما بیشتر شناخته و همکاری ها نیز توسعه یاید.

عباسی همچنین خواستار برطرف شدن برخی مشکلات در مسیر کشتیرانی بین دو طرف شد و  ابراز امیدواری کرد خط هوایی بین دو استان نیز فعال‌تر از گذشته به کار خود ادامه دهد.

 حجم گردش کالا در آستراخان 16 میلیون تن در سال است

 استاندار آستراخان روسیه گفت: با وجود دو بندر در این استان، حجم گردش کالا در سال در آستراخان 16 میلیون تن است.

ایگور بابوشکین شامگاه جمعه در دیدار با اسدالله عباسی استاندار گیلان در رشت اظهار کرد: خوشبختانه روابط آستراخان با ایران به خصوص استان گیلان بسیار خوب است و سعی داریم که این روابط توسعه یابد.

وی افزود: با توجه به درنظر گرفتن روابط دیرینه بین ایران و روسیه ما تلاش می کنیم تا این روابط در بخش‌های مختلف تجاری و اقتصادی سال به سال افزایش یابد.

استاندار آستراخان روسیه اضافه کرد: از سوی دیگر دو منطقه ویژه صنعتی و بندری در آستراخان ایجاد شده که این دو منطقه نظر سایر کشورها را هم جلب کرده و پیشنهاد می کنیم که سرمایه گذاران ایرانی به خصوص گیلانیان در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

 وی بیان کرد: امسال ما دو رویداد مهم داریم که یکی جشنواره بین المللی موسیقی کلاسیک است که از همه کشورهای حاشیه دریای خزر دعوت می کنیم تا در این رویداد حضور یابند تا هر کشور بتواند طی یک روز فرهنگ خود را معرفی کند.

بابوشکین خاطرنشان کرد: دومین رویداد نیز همایش رسانه‌ای است که سیاست‌مداران و دیپلمات‌ها در آن سخنرانی می‌کنند و به خصوص از نمایندگان ایران نیز دعوت می‌کنیم تا در این رویداد نیز حضور یابند.

استاندار آستراخان درباره برخی مشکلات مطرح شده توسط استاندار گیلان هم گفت: این موارد پیگیری خواهد شد تا هرچه زودتر برطرف شود.

بابوشکین در پایان از استاندار گیلان دعوت کرد تا به آستراخان روسیه سفر کند تا سطح روابط اقتصادی و تجاری دو استان بیشتر افزایش یابد.

ایگور بابوشکین استاندار آستراخان روسیه در پایان این دیدار به اتفاق استاندار گیلان از نمایشگاه عکس کاسپین دریای دوستی بازدید کرد.