وزیر دفاع رژیم صهیونیستی پس از حملات هوایی به مواضع سوریه با بیان اینکه ایران هیچ کاری در سوریه ندارد و ما تا زمانی که آنها سوریه را ترک نکنند به اقدامات خود ادامه می‌دهیم، مدعی شد:سوریه را به «ویتنامی» برای ایران تبدیل می‌کنیم!

یورونیوز نوشت:رژیم صهیونیستی در پی شدت بخشیدن به حملات تازه خود در سوریه تاکید کرد که تا بیرون راندن کلیه نیروهای ایرانی به اینگونه حملات ادامه می‌دهد!.

نفتالی بنت،‌ وزیر دفاع این رژیم جعلی سه شنبه شب ضمن طرح این تهدید که پس از حملات هوایی تازه به خاک سوریه صورت گرفت به ایران هشدار داد که خاک سوریه را برای این کشور به «ویتنام» تبدیل خواهد کرد.

 بنت با اینحال بدون اشاره به حملات هوایی دوشنبه شب که رسانه‌های دولتی سوریه و یک سازمان حقوق بشری مطلع از وقایع سوریه آنرا به نیروی هوایی اسرائیل نسبت دادند، تاکید کرد: «ایران هیچ کاری در سوریه ندارد و ما تا زمانی که آنها سوریه را ترک نکنند به اقدامات خود ادامه می‌دهیم.»

وزیر دفاع اسرائیل پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه از این پس باید منتظر اقدامات قاطعانه‌تری از سوی تل‌آویو باشند.

این سخنان پس از آن ایراد شد که  دیده بان حقوق بشر سوریه مدعی شد، چهارده نیروی نظامی و نیز شبه نظامی ایرانی و عراقی در جریان حملات دوشنبه شب به سوریه کشته شدند.

 

دیده بان حقوق بشر سوریه،‌ نهادی غیر دولتی که بواسطه دسترسی به منابع محلی گسترده تحولات این کشور را رصد می‌کند،‌ ضمن اشاره به نقش «احتمالی» اسرائیل در تشدید مجموعه حملات هوایی به خاک اسرائیل از روز بیست یکم آوریل به این سو، تصریح کرده است که در این سلسله حملات دست‌کم شش بار مواضع نظامیان ایرانی و شبه نظامیان نزدیک به ایران از جمله نیروهای وابسته به حزب‌الله لبنان توسط جنگنده‌های اسرائیلی هدف قرار گرفته است.

ایران و حزب‌الله که هر دو از دشمنان سرسخت اسرائیل در منطقه هستند از ابتدای مناقشه سوریه همواره به عنوان باز‌وهایی نظامی و کارآمد به دولت بشار اسد در مقابله با شورشیان و نیز نیروهای جهادی یاری رسانده‌اند.

نفتالی بنت،‌ در ادامه هشدارهای خود نسبت به حضور نظامی ایران در خاک سوریه تاکید کرد: «ایران در جریان جنگ جاری در سوریه وارد این کشور شد و اکنون در صدد است تا با استقرار در مناطق مرزی سوریه با اسرائیل شهرهایی چون تل‌آویو، بیت المقدس و حیفا را در معرض تهدیدهای خود قرار دهد.»

وزیر دفاع اسرائیل در ادامه تاکید کرد که ایرانی‌ها پیش‌تر نیروهایی فعال برای سوری‌ها بودند و به بشار اسد در مبارزه با داعش کمک کردند اما اکنون به باری اضافه تبدیل شده‌اند.

گفتنی است،پیش از این بارها همکاری رژیم کودکش اسرائیل با تروریست های داعش علنی شده است و این اقدام صهیونیست ها شائبه تلاش امریکا و اسرائیل برای زنده کردن داعش را قوت می بخشد.