ندای گیلان:پویش سه شنبه های بدون خودرو در انزلی امروز برای دومین هفته ی متوالی به منظور فرهنگ سازی در استفاده ی مردم از دوچرخه و حفظ محیط زیست برگزار شد

به گزارش ندای گیلان از انزلی،برای دومین هفته متوالی پویش سه شنبه های بدون خودرو با حضور 30 دوچرخه سوار در بندرانزلی برگزار شد.

مسئول برگزاری این پویش گفت:سه شنبه های بدون خودرو به عنوان یک کار فرهنگی و در راستای نهادینه کردن فرهنگ یک روز بدون خودرو درکشور برگزار می شود .
محمدامین معصومی افزود: با توجه به حضور حدود 30 دوچرخه سوار در این برنامه انتظار می رود با افزایش این افراد در هفته های آینده ، در نهایت شاهد استفاده عمومی مردم و حتی کارکنان ادارات از دوچرخه به جای خودرو در روزهای سه شنبه باشیم.

سه شنبه های بدون خودرو انزلی2
وی خاطر نشان کرد: اولویت نخست این پویش ، تشویق شهروندان به پیاده روی و فرهنگ سازی برای استفاده از دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی بوده و عدم استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی از مهمترین رویکردهای این برنامه است.
سه شنبه های بدون خودرو از اول تیرماه در اراک کلید خورد و حمایت عمومی مردم در شهرهای مختلف از این پویش ، نشان دهنده تمایل بشر برای چاره اندیشی و رهایی از بندهایی است که خود به دست و پای خود تنیده است.

سه شنبه های بدون خودرو انزلی4
این پویش نمونه کارآمدی از فرهنگ سازی و آغاز یک حرکت خودجوش و موثر مردمی برای رسیدن به هدفی معین بدون چشم دوختن به دستان دولت است که می تواند سرمشقی برای آغاز حرکت های خودجوش مردمی دیگر در زمینه هایی همچون مدیریت مصرف آب، مدیریت پسماند، زباله و سایر موارد باشد.

سه شنبه های بدون خودرو انزلی6 سه شنبه های بدون خودرو انزلی3 سه شنبه های بدون خودرو انزلی.jpg5 سه شنبه های بدون خودرو انزلی

ایرنا