محمدشکریه با بیان اینکه بخش‌خصوصی باید بتواند مشکلاتش را بررسی و به دولت منعکس کند، اظهار کرد: اتحاد و انسجام لازم بین سران سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاونی ایجاد شده است.

به گزارش ندای گیلان،رئیس اتاق اصناف رشت با بیان اینکه بخش‌خصوصی باید بتواند مشکلاتش را بررسی و به دولت منعکس کند، اظهار کرد: اتحاد و انسجام لازم بین سران سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاونی ایجاد شده است.

جلال‌الدین محمدشکریه با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌های اجرایی اشتغال استان برطرف می‌شود، تصریح کرد: شورای گفت‌وگوی بخش‌خصوصی و دولت می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

رئیس اتاق اصناف رشت به نقش این اتاق در تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: نیل به اقتصاد مقاومتی از شاهراه بنگاه‌های اقتصادی و بخش‌خصوصی می‌‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی می‌تواند بازارهای هدف را با توجه به ظرفیت‌های کشور شناسایی کند، خاطرنشان کرد: بخش‌خصوصی می‌تواند نقش مهمی در شناسایی بازارهای هدف داشته باشد.

محمدشکریه خاطرنشان کرد: باید در آینده به طرف ایجاد یک شرکت سرمایه‌گذاری برویم تا بتواند تولیدات ما را صادر کند.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو تغییر برخی قوانین دانست و یادآور شد: برخی از قوانین باید به‌روز شود و انگیزشی باشد.

رئیس اتاق اصناف رشت خاطرنشان کرد: سیاست‌های واحدهای پولی و بانکی کشور باید در راستای اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد و تمام تشکل‌ها فارغ از حوائج درون‌تشکیلاتی خود باید به این مهم بپردازند.

وی استقلال اقتصادی را الفبای اقتصاد مقاومتی خواند و متذکر شد: کشوری موفق است که پشت چانه‌زنی‌های سیاسی، اقتصاد توانمند و قدرتمند داشته باشد تا جلوی هر تکان سیاسی، اقتصادی و… نبازد.

محمدشکریه با بیان اینکه با رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری کشور به طرف اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کند، یادآور شد: تحقق اقتصاد مقاومتی همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و باید همه در این راستا حرکت کنیم./فارس