استاندار گیلان در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان به مناسبت روز نیروی دریایی، با اشاره به ارتقاء سطح روابط ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی، تأکید کرد که باید سهم کشورمان در توسعه تجارت دریایی را افزایش دهیم.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی، ارسلان زارع صبح امروز (چهارشنبه) در این مراسم که در فرماندهی ناوگان شمال در بندرانزلی برگزار شد؛ با تبریک روز نیروی دریایی ، هفتم آذرماه را یادآور آزادگی و غیرت فرزندان با صلابت این مرز و بوم در حفظ و صیانت از مرزهای پهناور کشور خواند.

وی اظهار داشت: دلاورمردی‌های سلحشوران نیروی دریایی ارتش به عنوان حافظان حریم آب‌های جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس به ویژه نبرد قهرمانانه مروارید در هفتم آذر ماه سال 59 ، افتخار و سربلندی را به همراه داشت و طی چهار دهه اخیر دستمایه جهش بلند این نیرو شد.

نماینده عالی دولت در گیلان دستاوردهای راهبردی ایران اسلامی در حوزه دریا را نشأت گرفته از ایثار و فداکاری شهیدان، حماسه آفرینان و دریادلان خستگی ناپذیر نیروی دریای خواند که موقعیت ممتاز بین‌المللی برای ایران اسلامی به ارمغان آورده است.

استاندار گیلان تصریح کرد: حضور هوشمندانه و مقتدرانه در آب‌های فرامنطقه‌ای و خطوط مواصلاتی، موفقیت در ماموریت‌های داخلی و بین‌المللی و نیز حفاظت غرورآفرین از مرزهای آبی و منافع راهبردی کشورمان در دریا نیز بخش دیگری از افتخارات نیروی دریایی به شمار می‌رود که اقتدار و بزرگی ملت ایران را به رخ جهانیان می‌کشاند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی به عنوان نیروی راهبردی با عزت، احترام و اقتدار در دفاع از حریم آبی کشور و نیز در آب‌های آزاد دنیا حضور دارد و اعلام می‌کند که این آب‌ها،‌ متعلق به همه ملت‌ هاست.

زارع با بیان اینکه تحولات و پیشرفت‌های خیره کننده، غرور آفرین و عزتمندانه نیروی دریایی نشان از روحیه ایمان، معنویت و خوداتکایی و به نوعی تبلور اقتصاد مقاومتی در نیروهای مسلح دارد، بیان داشت: به واسطه حضور مؤثر نیروی دریایی در آب‌های بین‌المللی و در دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی، امروز شاهد امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی افزود: روابط ایران با کشورهای حاشیه این دریا، ارتقاء یافته و باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت‌های به وجود آمده، فعالیت بنادر مهم و استراتژیک در دریای خزر و نیز سهم کشورمان در توسعه تجارت دریایی را افزایش دهیم.