دلخوش با بیان اینکه سهم بخش تعاون تا پایان برنامه پنجم و ششم توسعه کشور باید به 25 درصد از اقتصاد برسد، گفت: این ظرفیت و پتانسیل در بخش تعاون کشور وجود دارد تا تعاونی‌ها به این میزان دست یابند.

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان ، سیدکاظم دلخوش، رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه شانزدهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با تقدیر از اتاق تعاون ایران و دولت در برگزاری این نمایشگاه مهم، به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بخش تعاون کشور طی سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام داده‌اند و برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها نیز در رونق کسب و کار بخش خصوصی اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه افزایش 20 درصدی حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه نشان از توجه دنیا به بخش صنعت ساختمان ایران است، گفت: اقداماتی که تاکنون توسط بخش تعاون انجام شده قابل تقدیر است اما باید دولتی‌ها با توجه به اصل 44 قانون اساسی کمتر در امور بخش خصوصی و تعاونی‌ها دخالت کنند.دلخوش خاطرنشان کرد: طبق جزو «ج» بند 7 سیاست‌های ابلاغیه اقتصاد مقاومتی بر منع مداخله دولتی‌ها در امور اجرایی و فعالیت‌های بخش خصوصی حکایت دارد بنابراین دولت سعی کند تا با کاهش تصدی‌گری مانع از ایجاد خلل در فعالیت‌های بخش واقعی اقتصاد شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سهم بخش تعاون تا پایان برنامه پنجم و ششم توسعه کشور باید به 25 درصد از اقتصاد برسد، گفت: این ظرفیت و پتانسیل در بخش تعاون کشور وجود دارد تا تعاونی‌ها به این میزان دست یابند.

رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در همه شوراهای تصمیم‌گیری علاوه بر حضور اتاق بازرگانی ایران نام اتاق تعاون ایران نیز آمده است، خاطرنشان کرد: اتاق‌های تعاون و بازرگانی باید یکسری وظایف اجرایی را انجام دهند تا شاهد یک اقتصاد پویا در کشور باشیم.دلخوش از فعالان بخش خصوصی و تعاونی کشور خواست تا نظرات خود را برای تدوین هر چه بهتر برنامه ششم توسعه کشور پیشنهاد ارائه دهند.

وی در ادامه از سازمان نظام مهندسی و نظام کاردانی نیز انتقاد کرد و گفت: این دو سازمان نقدهای جدی در جریان عملیات کاری خود دارند و همچنین به دلیل نبود یک نظام کاردانی دقیق مشکلاتی برای کشور ایجاد شده است.

این نماینده مجلس در پایان ظرفیت‌های فراکسیون تعاون مجلس را برای تسهیل فعالیت‌های بخش تعاون کشور بسیار بالا اعلام کرد و گفت: در این فراکسیون تلاش داریم تا کمبودها و کاستی‌های گذشته را به روش‌های قانونی جبران کنیم