مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه سهم بیمه شدگان اختیاری گیلان با 6/4 درصد از مجموع بیمه شدگان ، بالاتر از متوسط کشوری آن یعنی 5/7 درصد قرار دارد گفت:رانندگان نیز با 7/5 درصد ، از میانگین کشوری با 6/7 درصد بیشتر می‌باشند .

جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در گفتگو با ندای گیلان اظهار داشت: بر اساس گزارشهای آمار موجود ، سهم بیمه شدگان اجباری  استان به نسبت مجموع بیمه پردازان تامین اجتماعی گیلان با 57 درصد ، از متوسط 68/6 کشوری پایین تر است.

وی با بیان اینکه سهم بیمه شدگان اختیاری با 6/4 درصد از مجموع بیمه شدگان ، بالاتر از متوسط کشوری آن یعنی 5/7 درصد قرار  دارد گفت:رانندگان نیز با 7/5 درصد ، از میانگین کشوری با 6/7 درصد بیشتر می‌باشند .

حق پرست افزود:گروههای مشمول بیمه های حرف و مشاغل آزاد در تامین اجتماعی گیلان با 15 درصد از تعداد بیمه شدگان اصلی ، نسبت به متوسط 6/8 درصدی کشور از سهمی بالا برخوردار بوده و زیرگروههایی همچون بیمه شدگان زنان خانه دار در آن نقشی عمده ایفا می‌نمایند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان خاطرنشان کرد:نکته حائز اهمیت در این گزارش نسبت بار تکفل افراد تبعی بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان با 1/32 نفر می‌باشد که از متوسط 1/6 نفر در سطح کشور پایین تر است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به 700 هزار نفر شهروند گیلانی  شامل 552419 نفر مربوط به خانواده بیمه شدگان و 135670 نفر از افراد خانواده مستمری بگیران ،بعنوان افراد تبعی آنان از پوشش های تعهداتی مربوطه از جمله درمان برخوردار میباشند  تصریح کرد:تامین اجتماعی گیلان افزون بر 417 هزار بیمه شده اصلی و 130 هزار مستمری بگیر را در عائله خود تحت پوشش دارد .