مدیر عامل فرابورس ایران از عرضه اولیه سهام دو شرکت بزرگ گیلانی در بازار سهام خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،امیر هامونی در گفتگویی با اشاره به اینکه دو نیروگاه برای عرضه اولیه در فرابورس پذیرش شده اند، گفت: نیروگاه قم و نیروگاه گیلان جزو شرکت های بزرگی هستند که در فرابورس پذیرش شده و در نوبت عرضه اولیه قرار گرفته اند.

به گفته مدیر عامل فرابورس ایران چندین شرکت کوچک و متوسط نیز پذیرش شده اند که برمبنای فراخور وضعیت بازار و احراز شرایط فرابورس وارد بازار خواهند شد.

به این ترتیب فرابورس اعلام کرده است شرکت‌های بیمه زندگی خاورمیانه ورایان هم افزا در بازار اول یا دوم فرابورس عرضه خواهند شد. همچنین نماد شرکت‌های صنعتی و معدنی ستبران و کیا الکترود شرق نیز قرار است در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط عرضه شوند.

۹نماد دیگر نیز پذیرفته شده اند و پس از انجام شروط لازم، به مرحله درج و عرضه می رسند.

شرکت‌های برق و انرژی پیوند گستر پارس، دنا آفرین فدک، پدیده شیمی جم، مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن، توسعه مسیر برق گیلان، پتروشیمی ارومیه، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، زغال سنگ پروده طبس و ملی ساختمان از جمله شرکت‌هایی هستند که در بازار فرابورس ایران پذیرش و پس از انجام شروط پذیرش در مرحله درج و عرضه در بازار قرار خواهند گرفت.

به گزارش ندای گیلان،شرکت توسعه مسیر برق گیلان در تاریخ ۲۵/۱۱/۱۳۸۹ به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس و طی شماره ۳۹۷۳۵۳ دراداره ثبت شرکت‌‌ها و مالکیت صنعتی شهر تهران به ثبت رسیده است،
موضوع شرکت عبارت است از تولید و فروش انرژی برق، خرید سوخت مورد نیاز نیروگاه‌‌های برق، انجام کلیه فعالیت‌‌های بازرگانی برق و سایر حامل‌‌های انرژی، انجام اقدامات لازم به منظور ارتقاء بهره‌وری و توسعه ظرفیت نیروگاه، سرمایه‌گذاری و مشارکت در احداث نیروگاه‌‌ها می‌باشد، شرکت توسعه مسیر برق گیلان در حال بهره‌برداری و فروش برق نیروگاه سیکل ترکیبی ۱,۳۵۰ مگاواتی گیلان می‌باشد.

این شرکت در نظر دارد جهت اصلاح ساختار مالی سرمایه خود را از مبلغ ۱۰,۰۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۴,۳۰۰,۰۰۰ ریال به شرح جدول زیر افزایش دهد.

لازم به ذکر است، مطابق صورت‎های مالی سالیانه منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۳ شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور، میزان مطالبات از شرکت توسعه مسیر برق گیلان مبلغ ۱,۱۲۷,۰۰۰ میلیون ریال می‎باشد که جهت مشارکت در افزایش سرمایه مزبور در نظر گرفته شده است.

به گزارش ندای گیلان،همچنین نیروگاه گیلان نیز متعلق به شرکت سرمایه گذاری غدیر است.

شرکت سرمایه گذاری غدیر بعنوان شرکت مادر در جهت پیشبرد اهداف کشور عزیزمان ایران، رشد نماد بورسی و حمایت از سهامدارن عمده و جزء با ورود به صنعت برق و نیز سرمایه ‌گذاری در خرید و احداث نیروگاه ‌های سیکل ترکیبی برق، اقدام به تاسیس شرکت سرمایه‌ گذاری برق و انرژی غدیر در تاریخ ۱۳۹۰/۰۷/۰۵  تحت شماره ۴۱۴۸۳۰   در اداره ثبت اسناد و مالکیتهای صنعتی تهران با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیارد ریال نمود و حسب اختیارات حاصله از مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۵/۰۷/۰۶ وبر اساس مصوبه هیات مدیره مورخ ۱۳۹۸/۰۸/۱۱ سرمایه شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر از مبلغ ۹،۱۰۰،۰۰۰  میلیون ریال به مبلغ ۹،۹۶۲،۸۵۴ میلیون ریال افزایش و درتاریخ ۱۳۹۸/۰۹/۰۵ در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید.