معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان از سنددار شدن همه زمین های ملی گیلان در بهار ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان در نشست تعین تکلیف زمین های ملی استان گفت : ۷۵درصد از کار سند دارشدن و ثبیت اراضی استان انجام شده و بقیه تا بهار ۱۴۰۱ به پایان میرسد.

جان احمد آقایی افزود: با اجرای طرح کاداستر که زمین های ملی و مثتسنیات استان در آن تعیین تکلیف می‌شود باعث کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود که مربوط به تصرف عرصه‌های ملی است.

دادستان مرکز گیلان هم در این نشست گفت: در طرح کاداستر که از سال ۹۳ اجرا شد قرار بود سازمان‌ها و ادارات زمین‌های تحت مالکیت خود را در مدت دوسال مشخص و به سازمان ثبت اعلام کنند که متاسفانه تا الان طوا کشیده است.

مهدی فلاح میری افزود: متاسفانه در این سال‌ها بسیاری از تالاب‌ها واگذار شده است و‌ مشخص هم نیست که‌ مالکیت این تالاب‌های واگذار شده با کدام سازمان است.

میرحامد اختری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در این نشست گفت : از مجموع ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار استان یک میلیون هکتار ملی است که کار تثبیت ۷۵ درصد از اراضی انجام شده و تنها ۳۹۹ هکتار باقی مانده که در دست اقدام است.

محمد نوذری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان هم  گفت: ما قرارداد‌های لازم را برای سند دار کردن زمین های استان انجام دادیم متاسفانه سازمان‌هایی که این اراضی در تملک انهاست همکاری و‌ پیگیری لازم را انجام نمیدهند و گرنه تعیین تکلیف اراضی ملی خیلی زودتر به اتمام میرسید.