در هر حال فارغ از اینکه در این میان مقصر شهرداری است یا پیمانکاران، آن چه که مشخص است اینست که گویا تا تجمعی صورت نگیرد، مسئولان شهرداری رشت اقدامی برای پرداخت مطالبات انجام نخواهند داد.

به گزارش نداي گيلان: دیروز بود که جمعی از پاکبانان شهرداری رشت نسبت به عدم پرداخت حقوق معوقه خود در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.
امروز اما علیرضا حسنی، سخنگوی شهرداری رشت از پرداخت بخشی از مطالبات معوقه پاکبانان خبر داد و گفت: ” در بسیاری از کلانشهرهای بزرگ، ابتدا حق و حقوق پاکبانان از طریق پیمانکار پرداخت می شود اما در شهر رشت، به دلیل نبود بخش خصوصی قوی، در بیشتر مواقع ابتدا شهرداری باید مبلغ مورد نظر را به پیمانکار بدهد و بعد از آن، حق و حقوق پاکبانان توسط پیمانکار پرداخت شود.”
سخنگوی شهرداری رشت در حالی به صورت غیرمستقیم توپ را به زمین پیمانکاران می اندازد که در مقابل، نائب رئیس شورای شهر رشت نظر دیگری دارد و می گوید: “وقتی شهرداری مطالبات پیمانکاران را نمی پردازد، چگونه شرکت های حجمی ماهیانه 500 میلیون تا 1 میلیارد تومان حقوق پرسنل را بدهند؟”
نکته مهم اینکه پیمانکاران گاهی تا 1 میلیارد حقوق ماهیانه می دهند و تاخیر 3 یا 4 ماهه در پرداخت از سوی شهرداری به پیمانکاران عملا آن ها را فلج می کند و بی تردید کسی انتظار ندارد تا یک پیمانکار در عرض 4 ماه 4 میلیارد تومان از جیب بپردازد تا آن را یک پیمانکار قوی بنامیم!
در هر حال فارغ از اینکه در این میان مقصر شهرداری است یا پیمانکاران، آن چه که مشخص است اینست که گویا تا تجمعی صورت نگیرد، مسئولان شهرداری رشت اقدامی برای پرداخت مطالبات انجام نخواهند داد. البته این چندمین باری است که تجمع کنندگان به فاصله چند ساعت تا چند روز پس از تجمع تا حدودی به خواسته خود دست پیدا می کنند. به عنوان مثال می توان به تجمع جمعی از فرزندان شهدا شاغل در شهرداری در ابتدای انتصاب ثابت قدم به عنوان شهردار رشت اشاره کرد که به نحوه برخی انتصابات و جابه جایی ها معترض بوده و البته سرانجام شهردار رشت دستور لغو برخی جابه جایی های صورت گرفته را صادر کرد.