شفقی سمن ها را یکی از حلقه های مفقوده مدیریت بحران در شهرستان رشت عنوان کرد و بیان داشت: امروزه در خیلی از کشورهای دنیا این سازمان ها ایجاد شده است

به گزارش خبرنگار ندای گیلان،سیروس شفقی ظهر امروز در دیدار نماینده های سازمان های مردم نهاد اظهار کرد: اگر بخواهیم  توسعه پایدار و جدی را درامورات  مختلف کشورمان شاهد و ناظر باشیم  حضور مؤثر سازمانهای مردم نهاد می تواند به نحو مطلوبی این مهم را در جامعه تجلی ببخشید.
فرماندار رشت افزایش قابل توجه سازمان های مردم نهاد در دولت یازدهم را افتخار دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: 12500 سازمان مردم نهاد در حال حاظر در قبال 5000  NGO در دوره قبل نشان می دهد که دولت به سازمان های مردم نهاد اعتقاد و باور دارد.

وی با بیان اینکه  بحران را  بدون مشارکت و همکاری  مردم نمی توان مدیریت کرد تاکید کرد: در تمام کشورهای توسعه یافته زمانی که مشکلاتی ایجاد می شود علیرغم همه امکانات افرادی را که می خواهند در این امورات مشارکت کنند ساماندهی و سازماندهی می کنند.

شفقی سمن ها را یکی از حلقه های مفقوده مدیریت بحران در شهرستان رشت عنوان کرد و بیان داشت: امروزه در خیلی از کشورهای دنیا این سازمان ها ایجاد شده است و در ایران هم این NGO ها تحت عنوان “دوام”¹ آموزش داده شده اند.

وی خطاب به نمایندگان سازمان های مردم نهاد گفت:حضور شما عزیزان را به فال نیک می گیریم و از این فرصت استفاده می کنیم تا از شما بخواهیم به تشکیل این سازمان ها اقدام کنید.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با تصریح بر اینکه، 81 روستای بالای هزار نفر در شهرستان رشت وجود دارد گفت:اگر از هرکدام از این روستاها 20 نفر داوطلب آموزش ببینند در زمان بحران ما 1600 نیروی مردمی متخصص و آموزش دیده داریم که نقطه قوت برای شهرستان به شمار ی رود.

وی با بیان اینکه برای مدیریت بحران پیش رو مسیر به مسیر و منطقه به منطقه مسئول مربوطه مشخص شده است گفت:کسی دیگر نمی تواند از زیرکار در برود و باید مسئول محور یا منطقه در صورت بروز مشکل پاسخگو باشد.

1- داوطلبان واکنش اضطراری محلات