ندای گیلان:معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پیامی به همایش گفتمان اعتدال؛ دیپلماسی فرهنگی و توسعه گردشگری گفت: تمایل روزافزون سرمایه گذاران بین المللی برای حضور و سرمایه گذاری در کشور، بیانگر عملیاتی شدن راهبرد و گفتمان اعتدال در عرصه گردشگری است. مسعود سلطانی فر در این پیام […]

ندای گیلان:معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پیامی به همایش گفتمان اعتدال؛ دیپلماسی فرهنگی و توسعه گردشگری گفت: تمایل روزافزون سرمایه گذاران بین المللی برای حضور و سرمایه گذاری در کشور، بیانگر عملیاتی شدن راهبرد و گفتمان اعتدال در عرصه گردشگری است.

مسعود سلطانی فر در این پیام که روز یکشنبه توسط سید کاظم خلدی نسب مدیرکل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این همایش قرائت شد، افزوده است: موضوع این همایش تخصصی در ادامه مسیر روشنی است که از آغاز به کار دولت یازدهم به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه این پیام آمده است: در سمپوزیوم گردشگری پایدار در تهران، بر اساس تفاهم نامه ای که با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به امضا رسید؛ 80 رایزن فرهنگی کشورمان در 60 کشور برای پیشبرد اهداف این سازمان همکاری می کنند.

سلطانی فر گفته است: امروز به این واقعیت مهم و اساسی اذعان داریم که وجود ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و طبیعی ، ایران را به یک موزه بزرگ و پرجاذبه برای گردشگران تبدیل کرده و با چنین ظرفیتی؛ ایجاد زیرساخت ها ، تامین اماکن اقامتی و هتل ها ، ساماندهی حمل و نقل داخلی و خارجی و حل مشکلات مربوط به ویزا ، میزبانی از گردشگرانی که برای بازدید از جاذبه های کشورمان اشتیاق دارند را در مسیر مناسبی قرار می دهد.

در بخش دیگری از پیام معاون رییس جمهوری تصریح شده: هیچ گزارشی از رعایت نکردن ملاحظات فرهنگی، اعتقادی و مذهبی کشورمان از سوی گردشگران تورهای خارجی ورودی اعلام نشده و گردشگرانی که به کشور ما سفر می کنند، با تمام قوانین و ملاحظات ایران آشنا هستند.

در این پیام آمده است: خوشبختانه با آغاز به کار دولت تدبیر و امید در همان ماه های ابتدایی، شاهد اشتیاق گردشگران برای ورود به ایران بودیم و عزم دولت نیز تلاش برای تحقق هرچه سریع تر اهداف سند چشم انداز 20 ساله کشور است.

وی در این پیام اضافه کرده است: تشکیل کارگروه مشترک برای تسریع در صدور روادید ، افزایش زمان روادید فرودگاهی و افزایش تعداد کشورهای بی نیاز از روادید ، حضور فعال تر در نمایشگاه های معتبر بین المللی گردشگری ، توجه به تبلیغات از جمله راه اندازی دفاتر اطلاع رسانی و جذب گردشگر خارجی در کشورهای هدف و از همه مهم تر ایجاد فضای مناسب برای ورود روزافزون گردشگران اروپایی به ایران اتفاقاتی است که در بیست ماه گذشته به عنوان بخشی از دستاوردهای دولت متکی به گفتمان اعتدال و دیپلماسی فرهنگی شاهد آن بوده ایم.

در ادامه پیام معاون رییس جمهوری گفته شده: دستاوردهایی که بسیاری از رسانه های بین المللی نیز به آن اذعان کرده اند و اعتراف دارند که رونق صنعت گردشگری در دو سال اخیر به سبب دیپلماسی دولت اعتدال و توسعه براساس سیاست تنش زدایی و نیز ثبات امنیتی ایران بر خلاف کشورهای منطقه روندی صعودی داشته است.

در این پیام آمده است: بدون شک رونق صنعت گردشگری، نیازمند برنامه ریزی دقیق و منسجم، فرهنگ سازی، به روز کردن تجهیزات، امکانات و توسعه روابط بین المللی است و هم اکنون جمهوری اسلامی ایران در این صنعت بسیار قدرتمند تر از گذشته ورود پیدا کرده است.

در خاتمه پیام سلطانی فر گفته شده: بی شک برگزاری چنین همایش ها و گردهمایی هایی نیز که محور آن بررسی راهکارهای توسعه گردشگری است؛ کمک شایانی به برنامه ریزان و متولیان حوزه گردشگری خواهد کرد تا با نگاهی همه جانبه و علمی تر به این عرصه بپردازند.

همایش تخصصی گفتمان اعتدال؛ دیپلماسی فرهنگی و توسعه گردشگری روز یکشنبه با حضور جمعی از مدیران کشوری، استانی، فرهیختگان، دانش آموختگان، سرمایه گذاران و فعالان گردشگری در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.