یک زن ورزش کار حدودا سی ساله در رشته پاراگلایدر در هنگام پرواز در سواحل شهرستان فریدونکنار به دلیل نقص فنی از ارتفاع ۷۰۰ متری به درون دریا سقوط کرد.

به گزارش ندای گیلان، عصر جمعه یک زن ورزش کار حدودا سی ساله در رشته پاراگلایدر در هنگام پرواز در سواحل شهرستان فریدونکنار به دلیل نقص فنی از ارتفاع ۷۰۰ متری به درون دریا سقوط کرد که به سرعت به بیمارستان امام خمینی این شهرستان منتقل و تحت مداوای پزشکی قرار گرفت.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار دراین باره به خبر نگار ایرنا گفت: سقوط از ارتفاع بالا منجر به پارگی ریه این زن شد که بعد از انتقال به بیمارستان عملیات احیا و مداوای بر روی وی انجام شد.

دکتر محمد حسن ساتری با بیان اینکه احتمال مرگ با سقوط از چنین ارتفاعی بسیار بالا است افزود: سقوط این پاراگلایدر باز در درون دریا منجر به کاهش ضربه شد که از مرگ او جلوگیری کرد.

وی گفت:  در حال حاضر این ورزشکار در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بیمارستان بستری و شرایط وی به سمت بهبود است.

پاراگلایدینگ یا چتربال سواری، یکی از رشته های ورزشی پروازی است که خلبان آن پروازی با ویژگی هایی مثل سبک وزنی و پرواز آزاد را به طور همزمان با یک چتربال که در واقع نوعی بادپر است تجربه می کند.

این ورزش نیز با خطراتی همراه است که باید در انجام آن تمامی شرایط جغرافیایی و فنی به دقت اندازه گیری شود.

بهمن سال گذشته بود که یک جوان در سواحل سرخرود به علت وزش باد شدید و چرخش پاراگلایدر به سمت کانکس مستقر در ساحل جان خود را از دست داد.

مازندران دارای سه سایت رسمی است که ۲ سایت آن شامل بخش کلیجان رستاق ساری و مهدیرجه گلوگاه برای فعالیت ورزشی هوایی با پاراگلایدر و یک سایت سرخرود هم برای فعالیت پروازی پاراموتور فعال است. همچنین یک سایت غیر رسمی دیگر نیز در کلاردشت به فعالیت های ورزشی پاراگلایدر اختصاص دارد.