منابع خبری بامداد چهارشنبه از سقوط یک هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۰ سرنشین در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) خبر دادند.

به گزارش ندای گیلان،یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه خمینی (ره) تهران سقوط کرده است.

10:20دکتر پیرحسن کولیوند :‌ متاسفانه تمام افرادی که در این پرواز حضور داشتند جان خود را از دست داده‌اند.از این تعداد ۳۲ نفر غیرایرانی و ۱۴۷ نفر ایرانی‌ بوده‌اند.

9:22 سازمان هواپیمایی کشوری: اکثر مسافران هواپیما اتباع ایرانی بوده اند.

8:34 گزارش دقیق حادثه نشان می دهد بر اثر این حادثه 167 مسافر و 9 خدمه کشته شده اند.

8:20سلیمی:باید معجزه شود که کسی زنده مانده باشد/مردم مسیر را باز کنند

8:21 کولیوند:کسی زنده نمانده ؛در حال جمع آوری اجساد هستیم

7:50«مرتضی سلیمی» گفت: با کسب خبر سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین در محدوده فرودگاه امام خمینی(ره) بلافاصله ستاد بحران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر تشکیل و دستور لازم برای اعزام یک فروند بالگرد امداد هوایی از سازمان امداد و ۱۰ دستگاه آمبولانس هلال احمر از استان تهران به محل حادثه صادر شد.
وی ادامه داد: هم اکنون نیروهای اعزام سریع هلال احمر به محل وقوع این سانحه رسیده و در حال ارزیابی اولیه و بعدی حادثه و انتقال مصدومان به مراکز درمانی هستند.

هواپیمایی شرکت یو آی ای اوکراینی به شماره  ۷۵۲- PS که با یک ساعت تأخیر از مقصد تهران عازم کی‌یف بود، صبح امروز پس از برخاستن از فرودگاه، حوالی شهر پرند سقوط کرد.

مجتبی خالدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این مطلب افزود: یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.
وی ادامه داد: اخبار اولیه حاکی است این هواپیما که عازم کیف پایتخت اوکراین بوده است ۱۷۰ مسافر و خدمه داشته است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور توضیح داد: اطلاعات تکمیلی این سانحه هوایی پس از انجام ارزیابی های اولیه و ثانویه نیروهای اعزامی اورژانس اطلاع رسانی خواهد شد.