از ۲۷ اسفند ماه تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۶۲۷ هزار نفر مسافر به صورت زمینی و هوایی وارد استان گیلان شده‌اند.

به گزارش ندای گیلان،شهرود امیر انتخابی در گفتگویی با اشاره به اجرای طرح نظارت‌های مشترک از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته، گفت: این بازدید و نظارت‌ها با همکاری سایر اداره مرتبط از مراکز اقامتی اعم از کمپ‌ها، مهمانسراها و منازل استیجاری، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲ هزار و ۲۲۵ مورد بازدید از این مراکز انجام شده است، افزود: در مقایسه با سال گذشته در تعداد بازدیدها شاهد افزایش هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه بیشترین بازدیدها، گفت: از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا ۹ فروردین بیشترین بازدید از با هزار و ۶۸۰ مورد از مراکز اقامتی موقت در سطح استان گیلان انجام شده است.

وی در ادامه با میزان ورود مسافر به استان گیلان اشاره و بیان کرد: از ۲۷ اسفند ماه تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۶۲۷ هزار نفر مسافر به صورت زمینی و هوایی وارد استان گیلان شده‌اند.

امیر انتخابی با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به استان گیلان هستیم، تصریح کرد: تاکنون ۶۲۱ نفر گردشگر خارجی در استان اقامت داشته‌اند که در مقایسه با سال گذشته با رشد ۳۴ درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۷۵ هزار نفر از مراکز تاریخی و موزه‌های استان گیلان بازدید کرده‌اند، گفت: بیشترین بازدیدها به ترتیب از موزه روستایی با بیش از ۱۷ هزار، مجموع تاریخی قلعه رودخان با بیش از ۱۶ هزار مورد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان یاد آورشد: در مجموع در زمینه بازدیدها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش ۱۵ درصدی مواجه هستیم.