مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از بازدید بیش از 15 گردشگر خارجی از این استان با رشد پنج درصدی در سال جاری خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: رضا علیزاده افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 27 میلیون نفر شب اقامت در گیلان به ثبت رسیده است.
وی، با بیان اینکه بیشترین حجم گردشگر مربوط به تیر تا شهریور ماه سال جاری با رقمی قریب به 20 میلیون نفر شب اقامت ثبت شده است، اظهار کرد: بیشترین بازدید از مناطق گردشگری قلعه رودخان، ماسوله و موزه میراث روستایی گیلان صورت گرفته است.
وی، در باره ورود گردشگران خارجی به گیلان خاطرنشان کرد: از شروع سال تاکنون بیش از 15 هزار و 220 نفر گردشگر خارجی از گیلان بازدید کردند.
وی ؛ توجه به صنعت گردشگری را مهم تلقی کرد و افزود: گیلان از استان های مهم گردشگری کشور است که هر ساله در ایام تعطیلات و غیر تعطیلات گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ورود بخش خصوصی در ایجاد هتل، مجتمع های گردشگری و… را موجب رونق گردشگری در استان دانست و افزود: بسترهای لازم برای ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار در استان فراهم است.
75 هتل، 21 هتل آپارتمان، 67 مجتمع گردشگری، 45 مهمانپذیر، 802 مسافرکاشانه، 209 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 52 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال است.