تیزهوش‌تابان برپایی نمایشگاه‌های توانمندی‌های ایران در کشورهای حاشیه خزر را از دیگر عوامل تاثیرگذار در توسعه روابط تجاری کشور دانست

به گزارش ندای گیلان،هادی تیزهوش‌تابان امروز در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی خط آهن گیلان اظهار کرد: راه‌اندازی راه‌آهن قزوین‌ـ‌رشت‌ـ‌انزلی‌ـ‌آستارا نقش مهمی در برطرف کردن مشکلات و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در گیلان دارد.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از خط آهن مذکور امکان فعالیت در دریای خزر افزایش می‌یابد، تصریح کرد: فعال شدن کریدور شمال‌ـ‌جنوب نقش مهمی در ترانزیت کالا دارد و بهترین امکانات را در این زمینه فراهم می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان به موقعیت صادراتی این استان اشاره کرد و گفت: بیشتر بازرگانان و تجار در زمینه صادرات و واردات فعالیت دارند و آستارا با توجه به برخورداری از مرزهای زمینی مشترک با آذربایجان موقعیت بسیار مناسبی برای امر تجارت محسوب می‌شود.

وی درباره اعزام هیأت‌های تجاری به کشورهای مقصد مراودات تجاری در حاشیه خزر بیان کرد: اعزام هیأت‌های بازرگانی در افزایش حجم مبادلات تجاری به‌ویژه با روسیه بسیار تاثیرگذار است و راه‌های توسعه در این زمینه را مورد توجه قرار می‌دهد.

تیزهوش‌تابان برپایی نمایشگاه‌های توانمندی‌های ایران در کشورهای حاشیه خزر را از دیگر عوامل تاثیرگذار در توسعه روابط تجاری کشور دانست و یادآور شد: به‌زودی سفر هیأت تجاری گیلان به ارمنستان انجام می‌شود تا ضمن معرفی توانمندی‌های کشور، راه‌های توسعه‌ تجاری مورد ارزیابی قرار گیرد.فارس