فرماندار آستارا با اشاره به سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی در سال ۹۸ بخش خصوصی در اسکله این شهرستان گفت:با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در این بخش از شهرستان قسمتی از نیازمندی های صادرات و واردات در شهرستان آستارا رفع و بخشی نیز نیازمند همت ملی و استانی است.

به گزارش ندای گیلان،فرماندار آستارا در جلسه ویدئو کنفرانس با استاندار گیلان ضمن قدر دانی از تلاش ها و زحمات شبانه روزی استاندار محترم در ستاد مبارزه با کرونا استان اظهار داشت: اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در استان گیلان که با مدیریت مستقیم استاندار و همکاری مردم انجام پذیرفت باعث کاهش چشمگیر بیماران در بیمارستان ها شده است که علمی و با شتاب بالا و زمانبندی مدیریت شده بود که موفقیت های حاصل شده نیز نتیجه این اقدامات است و مردم استان گیلان بخصوص شهرستان آستارا قدردان این زحمات هستند و در خاطره ها خواهد ماند. و البته خواستار برطرف شدن سریعتر مشکلات و کمبودها و نواقص بیمارستان آستارا شد .
فرماندار یکی دیگر از مشکلات اساسی شهرستان را آب شرب شهر آستارا بیان کرد و خواستار پیگیری فوری مدیران مربوطه در جهت برطرف کردن این مشکل شد .
رستم زاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در سال ۹۸ بخش خصوصی در اسکله این شهرستان افزود: با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در این بخش از شهرستان قسمتی از نیازمندی های صادرات و واردات در شهرستان آستارا رفع و بخشی نیز نیازمند همت ملی و استانی است که امیدواریم با در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی خاص شهرستان، اداره بنادر و دریانوردی و سایر دستگاه های متولی اقدامات و همکاری های لازم را در خصوص تجهیز این بندر جهت تسهیل و تسریع تجارت داشته باشند.
فرماندار آستارا در ادامه اضافه کرد: دولت محترم و نماینده عالی دولت در استان گیلان با در نظرگرفتن موقعیت استراتژیک شهرستان آستارا و تاثیرگذاری آن در اقتصاد کشور در حوزه های مختلف تجاری، کشاورزی، گردشگری، درمانی( راه اندازی اوژانس هوایی) و… در سال ۱۳۹۸ اقدامات ارزشمند و قابل توجهی را در این شهرستان داشته اند که با توجه به شرایط و موقعیت کنونی کشور قابل تقدیر است و نشان از توجه ویژه به این خطه سرسبز از استان گیلان دارد.