فرماندار شهرستان بندرانزلی سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و صیانت از آیینه‌ی وجودی کودکان و نوجوانان را مهم‌ترین گام در مسیر سلامت و سعادت ایران اسلامی عنوان‌ کرد.

به گزارش ندای گیلان، فرماندار بندرانزلی در نشست با مدیرکل و کارکنان کانون گیلان با بیان این مطلب افزود: کودکان همچون آیینه‌‌ای بی‌آلایش، نیازمند مراقبت و نگهداری همیشگی هستند و سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی فرهنگ و پاس‌داشت زلالای وجودی نسل کودک و نوجوان، نقشی غیر قابل‌انکار در سلامت جامعه‌ ایفا می‌کند.
اسماعیل‌میرغضنفری هم‌چنین از ضرورت بهره‌گیری از علاقه‌مندان و افراد توان‌مند در این حوزه سخن به‌میان آورد و با بیان‌این‌که بیداری کودک درون در ایجاد ارتباط دوسویه با آینده‌سازان و انتقال آموزه‌های سازنده به آنان دارای اهمیت ویژه است، گفت: تاثیر‌پذیری و تاثیر‌گذاری، از ویژگی‌های انسان محسوب‌می‌شود و هراندازه از تاثیرات مثبت دوران کودکی بهره‌مند‌شویم، در ایجاد پیوند با نسل کودک و نوجوان موفق‌تر خواهیم‌بود.
نماینده‌عالی‌دولت در شهرستان بندرانزلی به فعالیت‌های مربیان کانون و جایگاه ارزش‌مند آنان در خدمات‌رسانی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب فرهنگی نیز اشاره‌کرد و با بیان‌این‌که برای ایجاد هرتحول سازنده، نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم افزود: آنچه‌ اهمیت کانون و فعالیت‌های اثر‌بخش مربیان این مجموعه را دوچندان می‌کند، نقشی است که در مسیر دشوار عرصه‌ی فرهنگ دارد.
غضنفری درهمین حال به جدیت و تلاش همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداخت و با ارزش‌مند توصیف‌کردن تلاش‌‌های آنان اظهار‌کرد: رسالت تمامی مسوولان همراهی با این مجموعه است و در این راه از هیچ‌تلاشی فروگذار‌نخواهیم‌کرد.
این مسوول استانی درپایان سخنان خود به به اهمیت گسترش فضا‌های آموزشی کانون اشاره و از همراهی فرمانداری برای تکمیل و گشایش سالن سینمای مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون بندرانزلی خبرداد.

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در دیدار با فرماندار بندرانزلی  با ابراز خرسندی از انتخاب شخصیت‌های فرهنگی به عنوان مدیران استانی آغاز‌کرد و ضمن اشاره به نقش فرماندار فعلی شهرستان بندرانزلی در راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی شهرستان رودبار و انتخاب کانون پرورش فکری لاهیجان به عنوان مرکز فرهنگی هنری برتر کانون کشور اشاره و ابراز امیدواری‌کرد که این حرکت‌های سازنده در بندرانزلی نیز ادامه‌داشته‌باشد.
اسفندیارضیائی ادامه سخنان خود را به همه‌گیری ویروس کرونا و آسیب‌پذیری و محدودیت کودکان در روز‌های کرونایی اختصاص‌داد و با ضروری ارزیابی‌کردن توجه هم‌زمان به سلامت جسمی و روحی آینده‌سازان گفت: تغییر ساختار‌های کانون، اجرای فعالیت‌بر بستر فضای مجازی، راه‌اندازی کارگاه‌های برخط و انتشار فراخوان‌های مختلف ازجمله برنامه‌های این مجموعه برای مدیریت این روز‌ها و ارایه‌ی خدمات فرهنگی مناسب به کودکان و نوجوانان محسوب‌می‌شود.
او هم‌چنین ورود کانون به دلِ خانواده‌ها و فرصت‌سازی از تهدید‌های کرونایی را از دیگر اقدامات کانون در این زمینه عنوان‌کرد و از دست‌آورد‌های گسترده این مجموعه سخن‌گفت.
اشاره به ظرفیت‌های گسترده شهرستان بندرانزلی و موفقیت‌های مراکز فرهنگی آن طی سال‌های گذشته، ازدیگر موضوع‌های مورد توجه مدیر‌کل کانون استان بود و وی برهمین اساس نیز همراهی مسوولان شهرستان را برای تجهیز و به‌سازی این مراکز، به ویژه راه‌اندازی سالن سینمای مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون بندرانزلی خواستارشد.
گفتنی است، بازدید از مرکز تولید پوشاک هپی‌لند- که همراهی سازنده‌ای در امداد فرهنگی کانون در روستا‌های سیل‌زده شهرستان تالش‌ داشته- و شرکت در نشست فرهنگی مراکز شماره ۱ و ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرانزلی، ازدیگر برنامه‌های این سفر استانی به‌شمار‌می‌رفت.