یک ماه از جنگ گذشته بود که به جبهه رفتم. به دلیل نوع فعالیتی که داشتم و مسئولیت‌های اطلاعاتی – عملیاتی که بر عهده‌ام بود، تقریبا می‌توان گفت عملیاتی نبود که در آن نباشم

به گزارش ندای گیلان،محمد حسین افشردی معروف به محمد باقری ریاست ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. وی برادر سردار شهید حسن باقری، از فرماندهان ایران در دوران 8 سال دفاع مقدس است. وی پیش از این در مسئولیت معاونت اطلاعات و عملیات در ستادکل نیروهای مسلح فعالیت می‌کرد. سردار سرلشکر محمد باقری از فرماندهان جنگ 8 ساله ایران و عراق است که به گفته خود از زمانی که حوادث کردستان شروع می‌شود به عضویت در سپاه پاسداران درآمده و از تابستان سال 59 رسما به عضویت سپاه پاسداران می‌رسد.

وی از تبحر بالایی در امور اطلاعاتی و عملیاتی برخوردار بوده و تا کنون نیز در همین مسئولیت در ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت می‌کرد. باقری همزمان با ایزدی به درجه سرلشکری مفتخر شده است. محمد باقری در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های بسیاری را در سازماندهی انقلابیون انجام داد و با آغاز فعالیت سپاه به جمع پاسداران انقلاب اسلامی پیوست.

پس از آغاز جنگ تحمیلی به عنوان اولین مسئول اطلاعات و عملیات سپاه منصوب شد و در کنار برادر شهید خود از هیچ ایثار و جوانمردی دریغ نکرد. وی هم اکنون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و از طرفی ریاست موسسه شهید حسن باقری را به عهده دارد که ضمن خدمت در عرصه دفاعی به حفظ و نشر آثار ارزش‌های دفاع مقدس نیز مشغول است.

سردار سرلشکر محمد باقری از فرماندهان و یادگاران دوران 8 سال دفاع مقدس است که به گفته خود از زمانی که حوادث کردستان شروع می‌شود به عضویت در سپاه پاسداران درآمده و از تابستان سال 59 در این نهاد انقلابی مشغول به فعالیت می‌شود.

وی در این باره می‌گوید: یک ماه از جنگ گذشته بود که به جبهه رفتم. به دلیل نوع فعالیتی که داشتم و مسئولیت‌های اطلاعاتی – عملیاتی که بر عهده‌ام بود، تقریبا می‌توان گفت عملیاتی نبود که در آن نباشم. من در عملیات ثامن‌الائمه(ع) که شکست حصر آبادان بود، حضور نداشتم و در باقی عملیات‌های مطرح دفاع مقدس حضور داشتم.

سرلشکر باقری می‌گوید: در واقع لایه دوم لانه جاسوسی بودیم؛ چرا که سال اول دانشگاه و ناشناخته بودیم. سران دانشجویان خط امام (ره) سال آخری و دانشجویان فوق‌لیسانس بودند. از زمانی که دانشگاه ها در بهار 59 به سبب انقلاب فرهنگی تعطیل شد، حوادث کردستان شروع شد و ما به سمت عضویت در سپاه کشیده شدیم. از تابستان سال 59 در سپاه مشغول فعالیت شدیم.

 

ب زندگینامه ی سرلشکر محمد باقری زندگینامه ی سرلشکر محمد باقری2 زندگینامه ی سرلشکر محمد باقری3

 

 

تابناک