فرماندار شهرستان رشت گفت: هر دستگاهی در اجرای پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی خوب برخوردار باشد، یقینا کمک می‌کند تخصیص اعتبار بهتری نیز داشته باشد و برعکس اگر اجرای پروژه ضعیف باشد از سهم دستگاه مربوطه کسر و به بقیه پروژه‌ها که از سرعت بیشتری برخوردارند، تخصیص می‌یابد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، علی فتح‌اللهی امروز در سومین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت در فرمانداری برگزار شد، با اشاره به نقش کمیته برنامه ریزی در توسعه شهرستان اظهار کرد: کمیته برنامه ریزی در یک افق برنامه ریزی شده نسبت به شاخص‌های بهره‌مندی در زمینه‌های مختلف راهگشا است.

فرماندار شهرستان رشت افزود: گاهی پروژه‌ها به دلیل اشتباه در برآورد و عدم دقت در برنامه‌ریزی در وقت مقرر به بهره‌برداری نمی‌رسند که این یک آسیب است، لذا کمیته برنامه ریزی باعث هدفمندی در تکمیل و ارائه خدمات می‌شود.

وی با بیان اینکه در کمیته برنامه ریزی نمی‌خواهیم توزیع پول داشته باشیم بلکه می‌خواهیم برنامه ریزی دقیق داشته باشیم، گفت: میزان بهره‌وری شهرستان در آب روستایی نسبت به استان و کشور در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و این مسائل باید در کمیته برنامه ریزی عنوان، بررسی و پیگیری شوند.

فتح‌اللهی در خصوص کیفیت اجرای پروژه‌ها بیان کرد: برای کیفیت اجرای پروژه‌ها میطلبد که در انتخاب پیمانکار، افرادی را انتخاب کنیم که توان و تخصص اجرای کار را دارند و پیشرفت و اجرای پروژه را به مباحث مالی گره نزنند تا بتوانیم نسبت به مسائل مربوطه اقدام مناسبی داشته باشیم.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: هر ماه باید از پروژه‌ها بازدید صورت گیرد و پیشرفت فیزیکی مدنظر است، در بعضی از پروژه‌ها نظیر راهسازی واقعا زمان محدود است لذا باید از اکنون تمام تمهیدات لازم را فراهم کرد تا با مساعد شدن شرایط آب و هوایی پروژه با قدرت ادامه یابد.

وی اضافه کرد: هر دستگاهی در اجرای پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی خوب برخوردار باشد، یقینا کمک می‌کند تخصیص اعتبار بهتری نیز داشته باشد و برعکس اگر اجرای پروژه ضعیف باشد از سهم دستگاه مربوطه کسر و به بقیه پروژه‌ها که از سرعت بیشتری برخوردارند، تخصیص می‌یابد.