وحید طیفوری از سرشماری حضوری 68/9 درصد خانوارهای گیلانی تا صبح روز سه شنبه 18 آبان ماه خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،وحید طیفوری از سرشماری حضوری 68/9 درصد خانوارهای گیلانی تا صبح روز سه شنبه 18 آبان ماه خبر داد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان گیلان اضافه کرد: به لحاظ پیشرفت کار علیرغم شرایط آب و هوایی سرد و بارانی در اغلب مدت سرشماری در آستان با تلاش مضاعف کلیه رده های اجرایی تاکنون 628 هزار خانوار گیلانی  سرشماری حضوری شده‌اند که  68/9 درصد خانوار های مورد انتظاررا شامل می‌شود در حالیکه پیشرفت مورد انتظار در همین مدت  ۶۶.۸ درصد می باشد .

وی افزود:  متوسط پیشرفت سرشماری حضوری در کشور ۱۶.۷ میلیون خانوار است که برابر با 64/7  درصد  خانوار های مورد انتظار می‌باشد.

طیفوری گفت: از لحاظ شاخص ترکیبی کیفیت نیز گیلان نسب به سایر استان ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

 وی ضمن تشکر از همکاری و مشارکت شایان توجه مردم استان در امر سرشماری در خصوص خانوارهای غائب اظهار داشت: خانوارهای غایبی که در زمان مراجعه مامور امارگیر حضور نداشته اند  می‌توانند با استفاده از کد خانوار غایب (کد مندرج در برگه اطلاعیه الصاقی به در منزل توسط مامور) به سایتwww.sarshomari95.ir  وارد شده و به طور اینترنتی در سرشماری مشارکت کنند. خانوارها در صورت عدم دسترسی به اینترنت می‌توانند از ساعت 8 الی 20 با ستاد سرشماری شهرستان‌های  به صورت تلفنی در سرشماری مشارکت کنند یا جهت هرگونه اطلاع با ستاد سرشماری استان به شماره 33666706 تماس حاصل نمایند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که دارای کد آماری سرشماری اینترنتی هستند و در مراجعه مامورین آمارگیر  به هر دلیلی کد آماری انها معتبر نباشد لازم است  به صورت حضوری سرشماری شوند. و تقاضا می‌شود همکاری لازم با ماموران آمارگیر  را بعمل آورند

سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهرماه به صورت اینترنتی درمرحله اول آغاز و تا سی ام مهرماه ادامه داشت. سرشماری حضوری نیز  از 28 مهرماه آغاز شده و تا 28 آبان ماه جاری ادامه دارد.