ندای گیلان:سردار محمدحسین امیرگل به عنوان مشاور اجرایی شهردار رشت در زمینه توسعه شهری معرفی شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سردار محمدحسین امیرگل به عنوان مشاور اجرایی شهردار رشت در زمینه توسعه شهری معرفی شد.

شهردار رشت با بیان اینکه مدیریت شهری جایگاهی است که سنجش عملکرد آن خدمت مستقیم به مردم است، اظهار کرد:این خدمت مستقیم زمانی احصاء می شود که مردم آن را لمس کنند.

دکتر سید محمدعلی ثابت قدم افزود: زبانها تعیین کننده خط و مشی نیستند و باید رفتاری داشته باشیم که تفاوتها را ملموس کنیم و حتی این تفاوتها را به گذشتگان یادآوری کنیم.

وی تصریح کرد: سرمایه اجتماعی در شهر موقعیت مطلوبی ندارد و این موضوع وابسته به دولت ها هم نیست، بلکه در طول تاریخ شکل گرفته است.

شهردار رشت ادامه داد: از ذخایر و توانمندی های خودمان در بسیاری از موارد استفاده لازم را نکرده ایم.

دکتر ثابت قدم یادآور شد: زیرساخت های کالبدی را باید به گونه ای توسعه دهیم که بتوانیم عینا خروجی ملموسی نسبت به روح و روان انسانها داشته باشیم و در این راستا نیاز است است تا پازلهایی در کنار یکدیگر قرار گیرند که در این میان بخشی در ساختار تشکیلات شهرداری است که سعی شده تا به درستی عمل شود و بخشی دیگر نیز استقرار نیروی انسانی متخصص در حوزه مدیران است. البته استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در مجموعه مدیریت شهری نیز باعث سرعت بخشیدن به توسعه شهری می شود. وی ۴ محور بانکی بودن شهرها، رقابت پذیر بودن، مدیریت شفاف و انعطاف مدیریتی را لازمه مهم مدیریت شهری در دنیای امروز قلمداد کرد و افزود:

اگر به دنبال تحقق موارد مذکور هستیم، مشارکت با سازمانها و انجمن هایی که این مقیاسها را در بحث ملی و بین المللی فراهم می کنند، ضروری خواهد بود.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه مقاوم شدن اقتصاد یک اصل اساسی محسوب می شود، اظهار کرد:  در سال اقدام و عمل به فرموده مقام معظم رهبری به جای اینکه به کلی گویی ها پرداخته شود، باید سیاست داخلی را درون زا کنیم.

دکتر ثابت قدم ادامه داد: در توسعه فضاهای شهری و بسط و کیفی سازی آن باید علاوه بر اعتمادسازی مردم، دستاوردهای اقتصادی و رونق بخشیدن اشتغال پایدار نیز در نظر گرفته شود تا اقتصاد شهری را به سمتی هدایت کند که ضمن برخورداری مردم از شادابی و نشاط کامل فرهنگی، عملاً مقاومت را در اقتصاد ببینند. وی افزود: قاعدتا سرمایه اقتصادی زمانی رخ می دهد که سرمایه اجتماعی شکوفا شود.

شهردار رشت با بیان اینکه فرهنگ سازی بهتر در بدنه شهرداری که مقاوم سازی دورن سیستمی است، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: این روش سیستم را واکسینه می کند و سبب سرعت دادن به خیلی از رویه ها خواهد شد و قطعا سردار امیرگل در این میان جزو شاخص ترین افرادی محسوب می شوند که  در این زمینه کمک های قابل توجهی را به مجموعه مدیریت شهری خواهند کرد.

مشاور اجرایی شهردار در زمینه توسعه شهری نیز با بیان اینکه در شهری زندگی می کنیم که حاشیه های فراوانی دارد، اظهار کرد: امیدوارم به عنوان یک شهروند مطلع در خدمت تشکیلات شهرداری باشم.

سردار محمدحسین امیرگل افزود: هر کاری که در راه انقلاب انجام داده ام وظیفه بنده بوده است و هیچ طلبی از کسی ندارم.
وی ادامه داد: بنده فردی حقیقت جو و واقع بین هستم و تسلیم هر واقعیتی نخواهم شد. مشاور اجرایی شهردار در زمینه توسعه شهری با ابراز امیدواری نسبت به تحقق اهداف شهرداری رشت تصریح کرد: انشالله که یک شهر توسعه یافته را درآینده ای نزدیک شاهد باشیم.همراهی سردار امیر گل با تیم مدیریت شهری محور انسجام را ارتقا می دهد

مشاور عالی شهردار رشت نیز  با بیان اینکه امروز روز فرخنده ای برای مجموعه مدیریت شهری رشت خواهد بود، اظهار کرد: از این پس شهرداری و شهر رشت از تجارب یکی از سرداران ارزشی و سرمایه های اجتماعی بزرگ بهره مند خواهد شد. دکتر مختار جباری با اشاره به اینکه در ادبیات توسعه در همه جا با هر منطقی چند نقطه مشترک وجود دارد، تصریح کرد: هر توسعه و تحول نیاز به مولفه هایی دارد که انسجام درونی در واحد سازمانی و سرمایه اجتماعی از ارزش بالایی برخوردار هستند. وی ادامه داد: سردار امیرگل یکی از سرمایه های اجتماعی شهر در همه تحولات است و همراهی ایشان با تیم مدیریت شهری می تواند محور انسجام و سرمایه اجتماعی را ارتقا دهد.

مشاور عالی شهردار رشت افزود: هیچ توسعه ای جز با انسجام و تحول اتفاق نمی افتد. در این راستا نیز نگاه دکتر ثابت قدم با توجه به عقب ماندگی های سالیان گذشته معطوف به تحول بوده است.

دکتر جباری با بیان اینکه به لحاظ شاخص های توسعه در شهر وضعیت مطلوبی نداشتیم، خاطرنشان کرد: امروز اتفاقات خوشایندی در سطح شهر در جریان است. وی با تاکید بر اینکه محوریت اصلی سخنان مقام معظم رهبری در چند سال گذشته اقتصادی است، اظهار کرد: موظف هستیم تا فرایند توسعه را تسریع ببخشیم، چرا که این موضوع هم تکلیف شخصی و هم تکلیف شرعی است.با گذشت زمان مردم عملکرد مجموعه مدیریت شهری را قضاوت خواهند کرد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت نیز با بیان اینکه سردار امیرگل فردی با تجربه در سطوح مختلف است، اظهار کرد: ایشان می توانند کمک شایانی به مجموعه مدیریت شهری نمایند.

مظفر نیکو منش تصریح کرد: سردار امیرگل همه زندگی خود را برای نظام و انقلاب گذاشته است و این موضوع در عمل هم ثابت شده است.وی با تشکر از مدیران شهرداری در سطوح مختلف خاطرنشان کرد: افتتاحیه های مداوم در مناطق نشان از کارآمدی مدیران شهرداری دارد.

عضو شورای شهر رشت یادآور شد: با گذشت زمان مردم عملکرد مجموعه مدیریت شهری را قضاوت خواهند کرد، افزود: امیدوارم با حضور سردار امیرگل انسجام و تدبیر مدیریتی در شهرداری بیش از گذشته جریان داشته باشد.