رئیس شورای شهر سراوان با اشاره به خسارات جانی و وجود بیماران سرطانی در این منطقه بخاطر شیرابه سراوان، گفت: برخی از مبتلایان فوت شده اند و آب های زیر زمینی نیز آلوده است.

به گزارش نداي گيلان: رئیس شورای شهر سراوان با اشاره به خسارات جانی و وجود بیماران سرطانی در این منطقه بخاطر شیرابه سراوان، گفت: برخی از مبتلایان فوت شده اند و آب های زیر زمینی نیز آلوده است.

 سراوان طبیعت بکر و دست نخورده ای بود که اکنون به کوهستانی از زباله و رودخانه‌ای از شیرابه معروف است. به طور میانگین شیرابه سراوان در هر ثانیه پنج لیتر شیرابه و در زمان بارندگی ۱۸ لیتر شیرابه تولید می‌کند به گونه‌ای که اهالی این مرکز به آن زهرابه می گویند. و اکنون شیرابه زباله سراوان نه تنها رودخانه‌ها بلکه دریای خزر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اسماعیل غلامپور در گفت وگو با خبرنگار دیار باران در تشریح مشکلات منطقه سراوان، اظهار کرد: ۳۰ سال است که شاهد دفن زباله های صنعتی، خانگی و بهداشتی در سراوان هستیم.

وی افزود: این آلودگی زیست محیطی مدت ها پیش در سراوان به وجود آمده و مشکلات بی شماری در حوزه بهداشت و درمان برای مردم این منطقه ایجاد کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سراوان با بیان اینکه مردم سراوان از آلودگی زیست میحطی از نظر اجتماعی، جسمی و روحی دچار آسیب شده اند، گفت: مدیران سابق و حاضرمحیط زیست کشور و استانداران مختلف تنها از سراوان بازدید کرده اند.

غلامپور با تاکید براینکه قول های داده شده هنوز عملی نشده است، اضافه کرد: شیرابه سراوان در حال توسعه و تخریب طبیعت است که روزی تنفس گاه گیلان بود.

رئیس شورای اسلامی شهر سراوان با تشریح آسیب های جانی و مالی شیرابه سراوان در این منطقه بر مردم، ابراز کرد: شیرابه سراوان از احشام مردم گرفته تا کلیه آسیب های کشاورزی مشکل ایجاد کرده است و مسئولان در بحث سراوان به قول های خود پایبند نیستند.

وی در خاتمه با تاکید براینکه شهرداری به هیچ عنوان پیگیر مسائل روزمره خود در سراوان نیست، اظهار کرد: خساراتی که به مردم وارد می شود قابل جبران نیست.

وی با اشاره به خسارات جانی مردم و وجود بیماران سرطانی در این منطقه بخاطر شیرابه سراوان، افزود: برخی از مبتلایان فوت شده اند و تمام آب های زیر زمینی نیز آلوده است و مردم دنبال فرار از سراوان هستند.