علی اوسط اکبری مقدم گفت: در برخی از مقاطع تحصیلی سرانه فضای آموزشی شهرستان انزلی از متوسط کشوری نیز بالاتر است

به گزارش ندای گیلان،علی اوسط اکبری مقدم در نشست با فرماندار انزلی اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه فضای آموزشی سرانه شهرستان انزلی به سرانه کشوری نزدیک است.

وی با بیان اینکه حتی در برخی از مقاطع تحصیلی سرانه فضای آموزشی شهرستان انزلی از متوسط کشوری نیز بالاتر است، افزود: از نظر تعداد مدارس تخریبی، شهرستان انزلی به دلیل اقدامات مناسب در این حوزه در سال های گذشته دارای تعداد اندکی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به اینکه درسنوات گذشته از حوزه تملک و دارایی سرمایه خوبی نصیب شهرستان نشده است، گفت: طی سه سال اخیر در حوزه فضای آموزشی نیز منابع خوبی برای شهرستان تعریف نشده است.

وی با اشاره به ساخت مدرسه آیت الله طالقانی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: این مدرسه به همت یک خَیر در حال ساخته بوده و انتظار می رود به رغم وجود برخی مشکلات و تلاش اداره کل نوسازی و مسئولان شهرستان تا آغاز سال تحصیلی جدید مورد بهره برداری قرار گیرد.

اوسط اکبری مقدم در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در حوزه جذب توان و پتانسیل خَیران شهرستان انزلی وضعیت مطلوبی ندارد، تصریح کرد: البته لازم به ذکر است که تعداد مدارس ساخته شده توسط خیران در این شهرستان نسبت به شهرستان های دیگر استان بالا بوده که آن هم تنها توسط یک زوج خَیر انجام شده است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت بهره گیری از پتانسیل خَیران برای ایجاد و ساخت فضاهای آموزشی در سطح شهرستان انزلی، یادآورشد: با توجه به اعتبارات هزینه شده این مدرسه یکی از مدرن ترین مدارس استان و حتی کشور محسوب می شود.