مقام مسئول در آب منطقه ای گیلان با تصریح بر اینکه سد شهربیجار حدود ۱۰۵ میلیون مترمکعب آب را ذخیره می کند افزود:تا سال ۱۴۲۵ که افق طرح ماست چیزی حدود ۷۰ درصد آب شرب استان را این سد تامین می کند.

علیرضا حقگو سرپرست نظارت بر سد شهربیجار در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان با بیان اینکه سد بیجار دومین سد استان‌ گیلان است اظهار داشت: این سد ۳ هدف دارد که هدف اول آن تامین آب شرب حدود ۷۰درصداستان گیلان‌ است و دومین هدف تامین ۱۵۰هکتار زمین زراعی روستای اطراف سد است .

وی سومین هدف احداث این سد را تولید برق از نیروی گاهی  مستقر در سد عنوان و خاطرنشان کرد:سد شهربیجار سد سنگ ریزه ای با رویه بتونی است و ارتفاع سد بیجار حدود 100 متر و حجم مخزن آن 105 میلیون متر مکعب است .

وی با تصریح بر اینکه سد شهربیجار حدود ۱۰۵ میلیون مترمکعب آب را ذخیره می کند افزود:تا سال ۱۴۲۵ که افق طرح ماست چیزی حدود ۷۰ درصد آب شرب استان را این سد تامین می کند که شامل شهرهای لاهیجان ، رشت ،انزلی و روستاهایشان است.

حقگو با اشاره به اینکه  سد شهر بیجار از سال 93 آبگیری شده است افزود: از سال 93 زمانی که کل عملیات سد به پایان نرسیده بود به جهت معضلات آب شرب در پایان سال 93 سد بیجار آبگیری شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر خط لوله ای به طول 6.5 کیلومتر برای انتقال به تصفیه خانه سنگر باید وصل شود و 700 متر از طول این لوله انجام شده و پیمانکار در حال انجام کار است.