سخنگوی دولت از رشد 19 درصدی صادرات در کشور خبر داد و اعلام کرد: در زمینه واردات نیز کاهش قابل توجهی اتفاق افتاده است که همچنان باید این روند ادامه یابد.

ندای گیلان:سخنگوی دولت از رشد 19 درصدی صادرات در کشور خبر داد و اعلام کرد: در زمینه واردات نیز کاهش قابل توجهی اتفاق افتاده است که همچنان باید این روند ادامه یابد.

محمدباقر نوبخت امروز در گردهمایی سالانه علما، روحانیون، ائمه جمعه و طلاب گیلان که در مصلای رشت برگزار شد، با اشاره به دومین سالگرد انتخاب دولت تدبیر و امید از سوی مردم، اظهار کرد: با وجود اینکه افراد شایسته‌ای برای حضور در این عرصه اعلام آمادگی کردند، مردم با برگزیدن یک روحانی ثابت کردند که پس از 26 سال از انقلاب همچنان به روحانیون اعتماد دارند.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در طول عمر دوساله خود مشکلات خاصی را پیش رو داشت، افزود: تحریم‌های ناعادلانه علیه ملت ایران از جمله مهم‌ترین مشکلات کشور بود که تبعات ناشی از آن، رشد اقتصادی منفی را طی دو سال پیاپی برای کشور رقم زد.

معاون رئیس جمهور در ادامه به معضل تورم در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: با تلاش دولت تدبیر و امید تورم بالای 40 درصد اکنون به 13 درصد تقلیل یافته است.

وی اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور را از دیگر خدمات دولت یازدهم برشمرد و افزود: سهم مردم از هزینه‌های درمانی به 6 درصد رسیده است.

نوبخت به تاکید مقام معظم رهبری درباره پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اگر دولت می‌خواهد نزد مردم موفق جلوه کند باید از این سیاست‌ها پیروی کند.

وی افزایش صادرات و کاهش واردات را از جمله اهداف دولت اعلام کرد و گفت: در سال 92، 41 میلیارد و 800 میلیون دلار صادرات داشتیم که این میزان در سال 93 به بیش از 50 میلیارد دلار رسید.

وی با بیان اینکه در نتیجه مشکلاتی که در حوزه نفت بوجود آمد، صادرات نفت ایران از چهار میلیون بشکه اکنون به یک میلیون بشکه رسیده است، افزود: در سنای آمریکا سند ظالمانه‌ای به تصویب رسیده بود که صادرات نفت ایران باید روزانه به 300 هزار بشکه تقلیل می‌یافت.

نوبخت به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: با این شرط حاضر به مذاکره شدیم که تمام چرخه سوخت هسته‌ای را در ایران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ایران در برابر 6 کشور از دنیای استکبار در حال مذاکره است، تصریح کرد: ذره‌ای از توصیه‌های مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته‌ای کوتاه نمی‌آییم.

ایلنا