مهرداد میناوند بازیکن سابق تیم ملی و تیم پرسپولیس درگذشت.

هرداد میناوند که از هفته گذشته به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده بود، امشب (چهارشنبه) در سن ۴۵ سالگی بر اثر کرونا درگذشت.
میناوند متولد سال ۱۳۵۴ بود و طی سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۲، ۷۵ بار پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن کرد. این مدافع چپ فوتبال ایران سال ۱۳۷۴ از پاس به پرسپولیس آمد و در ۳ سال حضورش ۸۹ بار با پیراهن این تیم بازی کرد و ۱۳گل به ثمر رساند. او در ادامه به اشتورم گراتس اتریش ترانسفر شد و طی ۳ سال ۶۷ بازی هم برای این تیم انجام داد.
میناوند در ادامه برای شارلوا بلژیک و الشباب امارات بازی کرد و دوباره در سال ۱۳۸۲ به پرسپولیس بازگشت و پیراهن تیم محبوب خود را برتن کرد. دوره دوم حضورش در پرسپولیس فقط یک سال طول کشیده و در ادامه این مدافع چپ پا راهی سپاهان و راه‌آهن شد و در سال ۱۳۸۴ از فوتبال خداحافظی کرد.
میناوند در عرصه مربیگری خیلی فعالیت نکرد و فقط دو سال در خونه‌به‌خونه و یک سال هم در سپیدرود رشت حضور داشت.

در سال‌های اخیر مهرداد میناوند با ورود به عرصه اجرا، با کارگزار باشگاه پرسپولیس همکاری می‌کرد و برنامه‌های پرسپولیس را اجرا می‌کرد.

مهرداد میناوند فوتبالش را از پاس آغاز کرد و پس از تنها یک سال خودش را به پرسپولیس رساند و با درخشش در پرسپولیس لژیونر شد…
مهرداد میناوند ساعاتی پیش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و درگیر شدن بخش زیادی از ریه اش به این ویروس دار فانی را وداع گفت.
مهرداد میناوند، متولد ۹ آذر  ۱۳۵۴ در تهران بود و فوتبالش را از پاس تهران آغاز کرد. مهرداد از آن دست فوتبالیست های بود که قبل از تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه ای،‌ یک هوادار چند آتیشه پرسپولیس بود.
میناوند پس از یک سال حضور در پاس راهی تیمی شد که عاشقانه دوستش داشت و تا آخر عمر در قامت یک هوادار از آن حمایت کرد. عشق به رنگ قرمز و توانایی های فوتبالی مهرداد میناوند فرمولی ساخت که او را به یکی از ستاره های پرسپولیس تبدیل کرد  و باعث شد تا پس از ۴ سال حضور در  جمع سرخ ها لژیونر شود و در اشتورم گراتش با قدرت های بزرگ اروپا بازی کند. مهرداد ۳ سال برای اشتورم گراتش بازی کرد و نبرد این تیم با منچستر یونایتد به یکی از خاطره انگیز ترین قاب های دوران بازی میناوند تبدیل شد. پس از حضور در فوتبال اتریش،‌ میناوند به عضویت تیم های شارلوا و الشباب عربستان در آمد و در سال ۱۳۸۲ برای بار دیگر پیراهن تیم مورد علاقه اش یعنی پرسپولیس را بر تن کرد.
میناوند پس از یک سال حضور در پرسپولیس،‌ برای سپاهان بازی کرد و در سال ۸۴ با پیراهن راه آهن از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
مهرداد میناوند،‌ یک قهرمانی لیگ آزادگان،‌ یک قهرمانی بوندسلیگا اتریش،‌ یک قهرمانی جام حذفی اتریش و یک قهرمانی سوپر جام اتریش را در کارنامه اش دارد.
میناوند ۷۵ بازی ملی را هم با پیراهن تیم ملی ایران انجام داد و ۴ گل هم برای ایران به ثبت رساند.
میناوند پس از دوران بازیگری وارد عرصه خوانندگی هم شد. او در مصاحبه ای در سال ۸۶ گفت:
لطف خدا صدای خوبی دارم، اگر سال ها پیش از بین فوتبال و موسیقی یکی را باید انتخاب می کردم، موسیقی را انتخاب می کردم. آلبومی جمع کردم که هزینه زیادی هم متحمل شدم اما کار بسیار خوبی از آب در آمد. این آلبوم آماده است، اما منتظر یک زمان خاص هستم تا آن را روانه بازار موسیقی کنم. فکر نکنید که کلاس آواز هم نرفتم، تمامی این کلاس ها را هم رفته ام.
او همچنین تک اهنگی با نیما نکسیا و پژمان جمشیدی بنام جام جهانی در سال ۹۳ منتشر کرد. میناوند تجربه مربی گری در تیم های سپیدرود و خونه به خونه بابل را هم داشت.
میناوند در این اواخر به عنوان مجری فعالیت می کرد.

مهرداد میناوند در ۹ آذر ۹۹ دقیقا در روز تولد ۴۵ سالگی اش ازدواج کرد و قصد داشت زندگی جدید را شروع کند که متاسفانه به ویروس منحوس کرونا مبتلا شد. از مهرداد یک پسر به نام مهرداد به یادگار مانده است.
هفته گذشته مهرداد میناوند به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان لاله بستری شد و پس از یک هفته به دلیل ناپایدار بودن شرایطش و درگیری ریه هایش با ویروس کرونا،‌ از دنیا رفت.