رئیس کل دادگستری گیلان گفت: ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دادگستری گیلان تشکیل شده و نهادهای نظارت استان در این ستاد عضو هستند.

به گزارش نداي گيلان: احمد سیاوش‌پور  در جلسه شورای عالی بسیج حقوقدانان گیلان با اشاره به اینکه فرهنگ حقوقی زیربنای قانون‌مداری و نظم در جامعه است اظهار کرد: فرهنگ برگرفته از اندیشه‌ها در جامعه است.

وی بر قانون‌گرایی در جامعه تاکید کرد و افزود: قانونگرایی لازمه توسعه در جامعه محسوب می‌شود و توسعه‌یافتگی جوامع بدون قانون‌‍گرایی قابل پذیرش نیست.

سیاوش‌پور با بیان اینکه در کنار مطرح کردن آسیب‌ها باید قانون‌گرایی در جامعه ترویج شود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی نشان داده دارای قابلیت‌های بسیار است.

رئیس کل دادگستری گیلان خواستار نگرش و رویکرد جدید در ترویج قانون‌گرایی در جامعه شد و بیان کرد: مردم از مسائل حقوقی بی‌اطلاع هستند و این موضوع یک نقص محسوب می‌شود.

وی بر ارائه مسائل حقوقی به مردم تاکید کرد و گفت: فضای معنوی مساجد بهترین مکان برای ارائه و آموزش مسائل حقوقی به مردم است.

سیاوش‌پور با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از بیت‌المال زیر پوشش اداره‌های حقوقی دولتی است، خاطرنشان کرد: تقویت اداره‌های حقوقی با استفاده از توانمندی سازمان بسیج حقوقدانان حائز اهمیت است.

رئیس کل دادگستری گیلان به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در شش ماه دوم امسال انتظار داریم سازمان بسیج حقوقدانان بدون پرداختن به حاشیه‌های مسائل سیاسی در بحث انتخابات ورود کند.

وی با بیان اینکه در شرایط حساسی قرار داریم، اظهار کرد: تصمیم‌های بزرگی در جمهوری اسلامی ایران در حال اتخاذ است.

سیاوش‌پور در ادامه اقتصاد مقاومتی را از موضوع‌های مهم ذکر کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای دفاع اقتصادی است و صاحب‌نظران می‌توانند در این زمینه آگاهی لازم را به جامعه ارائه کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه حس اعتماد مردم به نظام از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دادگستری گیلان تشکیل شده و نهادهای نظارت استان در این ستاد عضو هستند.

وی طلاق را از دیگر موضوع‌های مهم در جامعه برشمرد و تصریح کرد: افزایش طلاق با الگوگیری از دیگر جوامع اتفاق افتاده و با اعتقادهای مذهبی ما در تعارض است.

سیاوش‌پور از ایجاد مقدماتی در دادگاه‌ها برای حفظ کانون خانواده در دادگستری خبر داد و گفت: ایجاد پیشخوان در دفاتر الکترونیکی با استفاده از صاحب‌نظران از توصیه‌ها برای ایجاد صلح و سازش در خانواده‌ها است.