مهدوی: به تمام داوطلبان نمایندگی مجلس گفته شده که قانون انتخابات را رعایت کنند و این مسئله در قالب دستورالعمل در اختیار آنها قرار گرفته است

به گزارش ندای گیلان،سید عیسی مهدوی امروز با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری انتخابات در این شهرستان اظهار کرد: از 26 آبان‌ماه امسال استارت انتخابات در شهرستان رشت زده شد و عوامل اجرایی فعالیت خود را آغاز و از داوطلبان پس از طی مراحل ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه فرمانداری رشت حوزه مرکزی ثبت‌نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری بود، تصریح کرد: با همکاری ستاد انتخابات استان مراحل اولیه پشت سر گذاشته شد و از افراد داوطلب ثبت‌نام به عمل آمد.

فرماندار رشت برگزاری انتخابات را یکی از افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در دولت روحانی بر برگزاری انتخابات بدون خدشه تأکید بسیاری شده و تمام تلاش‌ها فراهم شدن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه هفتم اسفند حماسه سیاسی دیگری رقم می‌خورد، خاطرنشان کرد: مردم در تقویت نظام اسلامی حماسه سیاسی دیگری را در هفتم اسفندماه خلق می‌کنند.

مهدوی درباره فعالیت عوامل اجرایی انتخابات شهرستان رشت افزود: عوامل انتخابات باید مورد تأیید هیئت اجرایی باشند و امسال 5 هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات رشت را به‌عهده دارند.

وی با تصریح بر اینکه در حال شناسایی تعداد عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات هستیم، خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم برای برگزاری انتخابات باید به عوامل اجرایی مذکور ارائه شود.

فرماندار رشت ایجاد فضای آرام در انتخابات را وظیفه مهم عنوان کرد و گفت: به تمام داوطلبان نمایندگی مجلس گفته شده که قانون انتخابات را رعایت کنند و این مسئله در قالب دستورالعمل در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی عدم رعایت قانون انتخاباتی را موجب بروز مشکلات دانست و یادآور شد: در این زمینه تاکنون با دو ستاد انتخاباتی متخلف که قبل از موعد تشکیل شده بودند برخورد شده است.

مهدوی درباره تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در شهرستان رشت، اظهار کرد: از ابتدا 97 نفر برای نمایندگی مجلس در رشت ثبت‌نام کرده بودند که پنج نفر انصراف دادند.

وی اضافه کرد: پس از طی پروسه بررسی صلاحیت‌ها تعداد 55 نفر مورد تأیید نهایی قرار گرفتند که یک نفر انتقالی به رشت است.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه گیلان دارای هفت داوطلب مجلس خبرگان رهبری است، متذکر شد: داوطلبان با رعایت قانون انتخاباتی با هم رقابت می‌کنند./منبع:فارس