نماینده ولی فقیه در گیلان بر آموزش سبک زندگی دینی به جوانان تاکید کرد و گفت: سبک زندگی در سایه اخلاق ارزش پیدا می کند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،  آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه استادیاران شجره طیبه صالحین سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه بخش اعظم جامعه هدف شجره طیبه صالحین دانش آموزان، دانشجویان و حوزویان هستند اظهار کرد: رابطه با جوان مومن ایرانی پای کار حائز اهمیت است.
وی برحفظ جوانان حاضر در مساجد و محلات تاکید کرد و افزود: بدنه و ستون انقلاب جوانان هستند وحفظ این قشر جامعه در مسیر هنر است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه در برنامه ریزی ها در شجره طیبه صالحین باید به اولویت ها پرداخته شود، اظهار کرد: همه اقشار را در شجره طیبه صالحین دخیل کنید زیرا نیروهای مختلف می خواهند در جریان انقلاب قرار گیرند و شرایط باید طوری فراهم شود تا تمام افراد بیایند.
آیت الله فلاحتی، خواستار تقویت مبانی اعتقادی جوانان شد و بیان کرد: عقاید و احکام است که می تواند جوانان ما را نگه دارد بنابراین بخش بسیاری از مشکلات جامعه به دلیل عمل نکردن به رساله ها و احکام دین است.
وی بر توجه ویژه به مبانی اخلاقی جوانان تاکید کرد و گفت: اخلاق و روابط اجتماعی افراد باید در خانواده و جامعه درست شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نخستین فایده امر به معروف و نهی از منکر این است که بد همیشه بد می ماند، خاطرنشان کرد: اما اکنون بعضی ناهنجاری های اجتماعی تبدیل به ارزش شده است.
آیت الله فلاحتی بر آموزش سبک زندگی دینی به جوانان تاکید کرد و یادآور شد: سبک زندگی در سایه اخلاق ارزش پیدا می کند و باید آن را به مرور و با ادب به جوانان انتقال دهیم.
وی، یکی از عوامل انحرافات و ریزش ها در جامعه را نبود مطالعه دانست و اظهار کرد: فرهنگ مطالعه باید به جوانان انتقال داده شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه امروزه کتاب های خوبی در حوزه ها نوشته شده است، اضافه کرد: کتاب های شهید مطهری و شهید دستغیب بسیار تاثیرگذار است.
آیت الله فلاحتی با تاکید بر تبلیغ چهره به چهره در شجره طیبه صالحین، بیان کرد: به جوانان میدان حرف زدن بدهید زیرا جوان دوست دارد حرفش را گوش دهند.
وی ادامه داد: هر روز مطالباتی بین مردم ایجاد می شود و مطالبه گر هستند بنابراین نمی توان تمام آنها را پاسخ داد اما می توان به مطالبات مردم گوش کرد.
نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: میدان دادن به جوانان برای اینکه حرف خود را بزنند باید تبدیل به یک رویه در شجره طیبه صالحین شود.