ندای گیلان:منصور اعتصامی  در پاسخ به این پرسش که برنامه سازمان تامین اجتماعی برای اعطای سبد کالاهای فرهنگی به بازنشستگان به کجا رسید؟ اظهار کرد: سبد فرهنگی مجموعه فرآیندی است که در ارائه خدمات در نظر گرفتیم و یک بخش از آن در قالب تفاهم‌نامه‌ای با وزارت ارشاد برای استفاده رایگان و یا باتخفیف ویژه بازنشستگان […]

ندای گیلان:منصور اعتصامی  در پاسخ به این پرسش که برنامه سازمان تامین اجتماعی برای اعطای سبد کالاهای فرهنگی به بازنشستگان به کجا رسید؟ اظهار کرد: سبد فرهنگی مجموعه فرآیندی است که در ارائه خدمات در نظر گرفتیم و یک بخش از آن در قالب تفاهم‌نامه‌ای با وزارت ارشاد برای استفاده رایگان و یا باتخفیف ویژه بازنشستگان از سینما، تئاتر و ... گنجاده شد.

وی افزود: اما هنوز این تفاهم‌نامه به امضا نرسیده است؛ از سوی دیگر اعطای سبد فرهنگی به بازنشستگان مورد موافقت همه ذینفعان و ارگانهای ذیربط قرار نگرفت و عده‌ای با این پیشنهاد مخالفت کرده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه با وجود این معتقد هستیم باید بخشی از هزینه خانوار، هزینه‌های فرهنگی باشد و کمک کنیم که این قشر از امکانات فرهنگی کشور بهره‌مند شوند گفت: سیستم تامین اجتماعی برای اعطای این سبد فرهنگی آماده است و اگر این تفاهم‌نامه با وزارت ارشاد به امضا برسد، می‌توانیم این خدمات را ارائه کنیم.

اعتصامی اضافه کرد: البته از سال گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی را به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام کرده‌ایم که ظرفیت آن در سال جاری به چهار برابر افزایش یافته است و در صدد ساخت یک زائرسرا در مشهد مقدس نیز هستیم که می‌توان این اقدامات را بخشی از اقلام سبد فرهنگی برای بازنشستگان در نظر گرفت.