جانشین سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به طراحی و فعالیت نرم‌افزاری با عنوان سامانه جامع طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این سامانه که ویژه غربالگری ویروس کرونا است با حضور دکتر لاری، معاون وزیر بهداشت رونمایی شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محسن جعفری در حاشیه بازدید معاون وزیر بهداشت از اجرای طرح غربالگری خانه محور شهید سلیمانی در رشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد:‌ طرح غربالگری شهید سلیمانی برای ۲۵۰ هزار خانوار شهرستان رشت که مجموعاً ۷۶۳ هزار نفر می‌شود، در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح تا پایان روز گذشته، ۳۲ هزار و ۷۶۵ خانوار رشتی غربالگری شدند، افزود:‌ این غربالگری توسط ۴۷۶ تیم سه و چهار نفره در حال انجام بوده و تا پایان غربالگری بسیجیان در میدان هستند.

جانشین سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه در طرح غربالگری شهید سلیمانی، گروه‌های تخصصی با مراجعه به خانه مردم، از اعضای خانواده تب‌‌سنجی کرده و پایش سلامت خانوار را انجام می‌دهد، گفت:‌ این گروه‌ها با پرکردن فرم‌های مربوطه، پایش سلامت خانوار را بر عهده دارند و هرگونه تغییر نیز در بررسی‌های بعدی پالایش می‌شود.

جعفری با بیان اینکه در اجرای این طرح، یک سفیر سلامت از سوی سرپرست خانوار معرفی می‌شود، تصریح کرد: همه امور مربوط سلامت خانوار توسط مدیریت بهداشت پایگاه مقاومت، مدیر بهداشت حوزه مقاومت بسیج  و مرکز بهداشت شهرستان رشت پیگیری می‌شود.

به گفته وی، در طرح غربالگری شهید سلیمانی، در صورت مشاهده بیمار مبتلا و فراهم نبودن قرنطینه خانگی، با تمایل خود بیمار به‌صورت رایگان در هتل المپیک رشت بستری و تحت درمان قرار می‌گیرند.

جانشین سپاه ناحیه مرکزی رشت همچنین از طراحی و فعالیت نرم‌افزاری با عنوان سامانه جامع طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توسط یکی از حوزه‌های مقاومت بسیج شهرستان رشت خبر داد و گفت: این سامانه که ویژه غربالگری ویروس کرونا است با حضور دکتر لاری، معاون وزیر بهداشت رونمایی شد.

جعفری با اشاره به کاربردهای این سامانه بیان کرد: در این نرم‌افزار همه اطلاعات پایش سلامت که از سوی وزارت بهداشت معین‌شده از طریق تلفن همراه دریافت و به‌صورت برخط در سامانه طرح ملی شهید سلیمانی ثبت می‌شود.