رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت بر ساماندهی نیروهای حجمی و یکسان سازی حقوق پرسنل شهرداری اقداماتی در راستای عدالت شغلی تاکید کرد.

به گزارش ندای گیلان، شصت و ششمین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با دستور تفریغ بودجه سال ۱۳۸۹ شهرداری رشت، تفریغ بودجه سال ۱۳۹۴ شهرداری رشت، پرداخت ما به التفاوت حقوق و مزایای مندرج در حکم کارگزینی کارمندان براساس قانون خدمات کشوری، تاسیس شرکت سهامی خاص برای ساماندهی نیروهای حجمی در تالار شورا برگزار شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به این موضوع که متاسفانه به دلیل عدم توجه به پرداخت ما به التفاوت حقوق و مزایای مندرج در حکم کارگزینی کارمندان شهرداری و عدم نظارت بر عملکرد شرکتهای حجمی در حوزه پرداخت حقوق و اضافه کار به پرسنل شهرداری، کارمندان مجموعه شهرداری نسبت به بسیاری از نهادها و سازمان ها در حوزه دریافت حقوق و مزایا مظلوم واقع می شوند از عزم این کمیسیون در راستای حل معضلات موجود خبرداد.
حجت جذب با ابراز تاسف از وضعیت موجود اظهار داشت: انتظار میرود مدیران مربوطه در شهرداری و متولیان امر با بررسی تخصصی و یافتن راهکارهای قانونی ترتیبی دهند که پرداخت مزایا و حقوق پرسنل اعم از کارمندان و نیروهای حجمی به صورت کامل و منظم در چهارچوب قوانین انجام شود.
وی با ذکر این مطلب که در این زمینه باید با نگاهی جامع و بررسی همه جوانب امر در راستای افزایش حقوق و مزایای پرسنل گام برداریم، افزود: باید با برگزاری نشست های تخصصی به راهکاری دست یابیم که با وضع قوانین در چهارچوب توانایی مجموعه شهرداری رشت انتظار بیش از حد توان برای پرسنل خود ایجاد نکنیم چرا که عدم انجام تعهدات میتواند باعث دلسردی مضاعف همکاران شهرداری گردد.
عضو شورای شهر رشت با اشاره به ضرورت ساماندهی نیروهای حجمی از رایزنی های متعدد با سازمان بازرسی جهت ایجاد یک شرکت تعاونی خبر داد.
اسماعیل حاجی پور نیز با ذکر این مطلب که دولت در نظر دارد در سال آینده دریافتی حقوق کارکنان دولت را افزایش دهد بر حمایت مجموعه مدیریت شهری از کارمندان و پرسنل خود در خصوص افزایش دستمزد و حقوق به عنوان وظیفه ای مهم یاد کرد.
وی افزود: در این خصوص باید توان و بنیه مالی شهرداری لحاظ شود و در این راستا برای خود تعهدی قابل اجرا تعریف کند.
حاجی پور با ذکر این مورد که در پرداختها باید عدالت مطلق حکم فرما شود، خواستار ایجاد اختیارات بیشتر برای مدیران در حوزه پرداخت اضافه کار شد تا با این اهرم بتوانند در مجموعه تحت امر خود انگیزه مثبت ایجاد کنند.
محمد حسن عاقل منش با اعلام تسلیت در خصوص درگذشت پاکبان شهرداری رشت خواستار بازنگری در حوزه امنیت شغلی این زحمتکشان گردید و افزود: اعضای شورا باید با صدایی هماهنگ و اتحاد نظر موانع ثبت یک شرکت تعاونی در راستای احقاق حقوق پرسنل حجمی را با ایجاد تعامل با سازمان بازرسی به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری کنند چرا که در حال حاضر کارگران شهرداری رشت در برخی از شرکتها از وضعیت موجود به شدت گلایه مند بوده و بسیاری از مطالبات خود را دریافت نکرده اند.
فرهام زاهد نیز با نقد از طولانی شدن پروسه ثبت شرکت جهت ساماندهی نیروهای حجمی اظهار داشت: در این راستا متاسفانه شاهد کارشکنی برخی از مدیران شهرداری میباشیم که لازم به تذکر است اراده و مصوبات شورای شهر برای مجموعه مدیران شهرداری لازم الاجرا بوده و هیچ فردی اجازه و اختیار برخورد سلیقه ای با مصوبات شورای شهر را ندارد.
وی در ادامه با بیان این موضوع که در ساختار ثبت این شرکت با موانع ای از سوی سازمان بازرسی برخورد کرده ایم رایزنی با این سازمان را راه حل عبور از این مشکلات دانست.